linux & lyd

Diverse d.  19. september. 2004, skrevet af System
Vist: 118 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
19-09-2004 15:56:10
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg har skaffet mig en kopi af red hat 9 og jeg syntes at det er alt for fedt...meget brugervenligt og hardware kompitabelt...
skiftede primært for at slippe af med alle de f****** latterlige viruser man hele tiden for på windows Xp ...
også fordi jeg aldrig spiller spil..men primært bruger min pc til internet, konter & MP3
og der kommer problemet så...
lyden lyder mekanisk og skratter i høje toner,,ja selv linux egne lyde skratter nå den kommer højt op..
tænkte, det er nok var et driver problem og checkede nvidia´s hjemmeside (har nforce2 bræt)
fandt ligenøjagtigt den driver jeg skulle bruge....men lyden er stadivæk elendig....
tænkte så at måske lyden hvar skruet for højt op i linux selv----ændrede derfor lyden til næsten at være mute...men lyden skratter stadivæk....
nogle der har samme problem evt. løsning...?
ps: prøvede også at køre winamp5 med WINE men det løste heller ikke problemet..
eller findes der en linux version uden denne type problemer??
tak på forhånd
--
Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 16:13:34
Svar/Indlæg:
839/19
Det er vel onboard lyd du kører med, har du tjekket hvilken driver den bruger (ALSA, OSS eller nVidias drivere)
Du burde kunne bruge modconf til at aktivere / deaktivere de forskellige drivere.

Det kan være at der skal en kernel patch til, og ellers kan det være en god ide at droppe RH9, det er jo ved at være ret gammel. I stedet så hente Fedora core 2 (eller 3 hvis du ikke vil hente det lige forløbigt)..

/Kingu