boot-problemer Asus P4P800E-deluxe

Bundkort / CPU d.  20. september. 2004, skrevet af System
Vist: 365 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2004 12:21:32
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg har købt et P4P800E-delusebundkort og en Prescott 2.8GHz CPU, men får som regel det problem ved koldstart at skærmen ikke tænder første gang men må slukke igen og genstarte, men så kommer fejlmeddelelsen "kan ikke overklokke brug følgende muligheder !!",
Er der andre der samme problemer med det samme Asus bundkort, og er det en fejl på selve bundkortet, eller kan problemet løses.
Har hørt rygter om en beta bios til bundkortet, som måske kunne hjælpe, men kan ikke finde den nogen steder.
Bundkortets bios er fra 25.02.2004

håber nogen kan gi et godt råd

magicman555
L_J

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2004 12:30:56
Svar/Indlæg:
51/7
Hej

Jeg havde samme problem, efter jeg havde købt et lign Mb og CPU.

Det eneste der virker for mig er at overclocke skidtet. Min kan ikke køre de normale 2,8 Ghz, men skal køre overclocket, for at køre stabilt.

Jeg rodede en del med det inden jeg fik det til at virke stabilt, så det kan godt være en kombination af setup's i bios, der skal til for at få det til at virke.

-GeeK-

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2004 12:33:55
Svar/Indlæg:
229/9
Jeg er også ude for det nogle gange med mit MSI bræt, at skærmen ikke tænder når jeg booter. Jeg kan læse ud fra nogle dioder, at det er en RAM fejl :o Men så genstarter jeg bar igen.
Problemet er kommet efter jeg har opdateret BIOS, men jeg sys det er til at leve med :r ( Sker måske 1 ud af 20 gange )

ZillioN

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 12:37:24
Svar/Indlæg:
143/9
Har oz oplevet det sammen, hvor det var RAM-fejl. Men det var nu DIMM1 der var brændt af. Prøv at køre en memtest og se om den tæller al rammen op og i øvrigt kan køre testetn fejlfrit.

TorQue

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 12:58:21
Svar/Indlæg:
235/13
det er fordi den læser ca 10 grader for meget.. en fejl på asus bundkortet.. eller hvis du har probe.. en fejl i montering :p

magicman555

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2004 13:09:24
Svar/Indlæg:
3/1
tak til TorQue

men jeg måler temperaturen med Asus PC probe programmet, jeg er næsten klar over at den der ligger i bios, ikke er ret meget bevendt, men om der er andre programmer der klarer det bedre er jeg ikke klar over, Sisoft Sandra klarer jo kun at læse bundkorttemperatur, som ligger fast på ca. 30 grader, og det må vel forventes at være i orden

TorQue

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 13:21:29
Svar/Indlæg:
235/13
hmm det lyder somom du HAR check på temperaturen, jeg mindes dog at min PIV 2,8 lå på 36-38 idle med stock køler (hvilket er ca 10 grader under den temp du beskriver)

Jeg hælder mest til at det er RAM (som andre i denne tråd)
Prøv evt. hvis du har dual ram at flytte dem fra 1-3 til 2-4 dimm slots.
Ellers kan det være (har haft et tilfælde for nyligt) at ram ikke fik den fornødne strøm, prøv derfor at sætte Vdimm op et hak.
prøv evt. at loade failsafe defaults fra bios. og se hvad den siger til det.

Udfyld din profil, så vi kan se hvad vi har med at gøre.
og velkommen :e