Grundet mangel på NoNig, bliver det mig der skriver dagens roman.
Omkring opdeling af enmer på h.h.v. Hardware-Test & Overclocking:
Det lyder i teorien som fremdeles glimragende tiltag, at skille fårene fra bukkene (om jeg så må sige). Altså at sørge for mere koncentreret overclocking-litteratur her på siden og mere hardware-generalt-litteratur på HT. (ja jeg elsker bindestreger :00 ) - men spørgsmålet er om ikke folk finder omveje og huller i systemet, så de kan poste om f.eks; FOKIA 6610, Yamaha Jog etc. i de eksisterende kategorier.
Med dette mener jeg: Jeg er bange for crew på oc.dk måske bliver overbebyrdede af at fjerne "ikke oc-relaterede" tråde og posts fra de "nye" katgorier, fordi nye brugere ikke ved hvor de skal gøre af deres OT.
Kan komme med et eksempel:
Harald køber nyt gfx, han får den idé at lortet skal have alternativ køling, derfor besøger han oc.dk.
Harald vil nu oprette en tråd, hvori han spørger om hvordan/hvad og hvorfor, men han kan ikke finde en gfx-kategori........Hvad gør Harald? (retorisk spørgsmål, jeg svarer nu)
Han lægger det under "luftkøling". Harald bliver nu af 16 hardcore-brugere bedt om at smutte over på H.T. - hvad gør Harald? (igen retorisk)
Tjah...enten bliver han flov og lister over på H.T. - eller også bliver han gal, og bruger ugevis på at forbande oc.dk på alle de chat- sider og forums han kan opstøve. Derudover er der nu en tråd, fuld af bandeord, som ligger i "luftkøling" kategorien - den er der jo en admin der skal fjerne ASAP - medmindre crew vil have brokketråde fra "de faste beboere" <--- for dem har vi jo set før :00
Omkring sortering i nyhederne:
At der måske er for mange nyheder p.t. på oc.dk, kan jeg forstå. Man når knapt at svare på en nyhed, før den er forsvundet fra forsiden og man derfor skal i "community" for at grave den frem igen. Men (og nu kan jeg kun tale for mig selv og en alkoholiseret doktor) som en eller anden nævner tidligere i denne tråd, så er det rart at alt er samlet under et tag - Jeg har aldrig besøgt Hardware-Test, og kommer nok heller ikke til det. Så jeg synes det er ærgeligt hvis jeg nu skal på andre hardwaresider eller på H.T. for at finde nyheder.
Den eneste hardware side jeg besøger udover oc.dk er THG, da THG IMO er den mest troværdige testside der er, men alt andet finder jeg på oc.dk, og det synes jeg altså er rart. Hvis det bliver for omstændigt, tjah så smutter jeg måske over på et helt andet forum og det vil være trist, da jeg efterhånden "kender" ret mange brugere herinde, og elsker at komme her på siden.
Kunne man som alternativ ikke give Nyhedsoverskrifterne halv størrelse af hvad de har nu, så der var plads til mere, og så måske inddele nyhederne i f.eks 3 kategorier:
Hardware nyt
Software nyt
Overclocking nyt
:i
Det korte af det lange er:
Jo mere strikse regler man pådutter brugerne, jo højere krav stiller man til deres opførsel. Hvilket i princippet er en god ting, da man på den måde nok slipper af med irriterende gærster (vil ikke nævne navne, men de kunne tænkes at rime på tissetrang :00 ). Men hvis brugerne ikke lever op til disse regler, så har man besvær med at fjerne junk-tråde og trøste herboende oc'ere.
Sidst men ikke mindst:
Jeg er ikke et orakel og jeg skal derfor ikke kunne gøre mig klog på hvad fremtiden bringer for oc.dk, men hvis siden bliver så hardcore, at man ikke må komme her hvis man ikke er født på CEBIT i sommeren '78, har gået 16 år på HTX eller har leget med voltmod og kompressorkøling siden man gik på fritidshjem - så må jeg sige farvel til min "familie" hér, trække i normade-tøjet og finde nye græsgange.
SummaSummarum: De nye tiltag er tiltrængte, men pas på at I ikke skræmmer evt. nye brugere væk og overanstrenger jer selv ;)
Det var vist det hele :00 :) :D