Måske alger?

Vandkøling d.  21. september. 2004, skrevet af 1k2nb
Vist: 463 gange.

1k2nb

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 08:28:51
Svar/Indlæg:
49/4
Jeg har et lille/stort problem, tror jeg da i hvert fald :) jeg har ikke for mere end 2 måneder siden sat mit vandkøling sæt til, og nu er der noget gult substans på slangerne indvendigt, jeg har brugt den lille tube jeg fik med sættet, sammen med demineraliseret vand, som skulle forhindre alger i at opstå, så det burde ikke være det. men aligevel ved jeg det ikke nogen der evnt. har et forslag til hvad det kan være ?? ?:( :l
Vandets flow kører fint som det altid har gjort så der er ikke noget der forhindre vandets gang.

The

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2004 11:12:15
Svar/Indlæg:
1836/61
Ved ikke hvad den tube indeholdt du fik med sættet.
Men mit vandkølevæske holdes rent med ca. 5% kølevæske og resten demineraliseret vand.
Fyld evt. rent kølevæske efter på dit vandkøling (dog ikke for meget)
og se om det hjælper efter 14 dages brug.

-eXo-

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 12:45:07
Svar/Indlæg:
172/48
Jeg har også denne belægning på mit vandkøling dog skyldes dette det demiralisring og anti alger som jeg bruger det hedder "super cool".

men hvis du finder en måde at fjerne de tpå så hører ejg gerne fra dig..

Evilbone

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 13:13:02
Svar/Indlæg:
181/19
hmm har også de gule ting i mit vand :x ret grimt at se på :(

1k2nb

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 13:30:22
Svar/Indlæg:
49/4
tak for respond.. tror jeg vil prøve det med kølervæske og se om det evnt. skulle hjælpe

Evilbone

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 13:31:08
Svar/Indlæg:
181/19
hvis det virker så skriv det lige plz 8)

1k2nb

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 17:13:54
Svar/Indlæg:
49/4
ja self. ligger det jo i bilen som først er hjemme igen i aften.. men skal nok skrive tilbage om det virker, selvom om det nok kommer til at tage tid før jeg kan se nogen forandring som The Tweaker også siger

Arberg

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2004 18:24:54
Svar/Indlæg:
134/33
Det kan også være fra det teflon tape man bruger til at sikre at fittings slutter tæt, havde samme problem med mit waterchill i starten.

1k2nb

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2004 11:24:50
Svar/Indlæg:
49/4
nu har den kørt i godt og vel 13 timer uden jeg kan se den mindste forandring... hvilket så heler ikke gør så meget da jeg ihærdigt har søgt efter min manual og fundet den :)

der står i den at jeg kan bruge forskellige slags kemikalier til rengøring.. skal dog lige siges at det er til mit Asetek Waterchill så ved ikke jer der har andre mærker kan bruge det samme men ser ikke hvorfor... men ved det ikke

skriver listen her

Antistatic:
Antistatic plastic cleaner - yes
Cleaning:
Alcohol - no
Acetone (Acitone) - no
Benzin, Clean - yes
Chlorine - no
Petroleum (Petrolium) - yes
Turpentin (Terpentin) - yes

så tror jeg vil til at blande noget vand op med Terpentin i en stor spand og en tom ved siden og op lade system få sig en gang rensning skal skam nok skrive om det hjælper med at rense det ud..... :i :)

1k2nb

Superbruger
Tilføjet:
23-09-2004 01:09:52
Svar/Indlæg:
49/4
det kan ikke betale sig og rense ud i systemet.. fandt ud af efter jeg havde tømt det for vand og havde taget en slange fra... rensede lige med en vatpind ude i enden, og på vatpinden var der noget grønt substance som nok højt sandsynligt er alger... men burde jo ikke være da jeg selv har brugt tuben mod alger..nå men har sq købt nye slanger og prøver at rense radiator og pumpe så godt som muligt...

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2004 08:39:17
Svar/Indlæg:
378/106
må så sige at jeg også har samme problem.. dog har jeg minsket problemet ved at bruge algol ... en lidt kraftig blanding.. men tager en smule af det gule stas... og indtiol videre hindre at der kommer nyt..
har blandet så der i system er nok algol til 30-45 liter vand.....

ved så ik om det så går ud over temp.. men den ligger også ok så det gør vel ik den store forskel :)

1k2nb

Superbruger
Tilføjet:
23-09-2004 12:32:37
Svar/Indlæg:
49/4
ok... jeg har prøvet og rense mit ud.. men det sidder fast nok til at vandet sammenblandet med noget andet rensene middel ikke tager det :( og jeg har ikke vat pinde op til en meter :) .. men har fixet det ved at købe nye slanger og rense radiator.. men tak for respond :)

LilleIndianer

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2004 14:14:10
Svar/Indlæg:
1404/19
Hmm, kunne det være "korrision" ? Som kommer hvis man blander flere forskellige metaller, som aluminium og kobber ? :)

OCMisuse

Superbruger
Tilføjet:
23-09-2004 14:34:14
Svar/Indlæg:
84/8
Det med korrision er vel kun i teorien, der burde går en del tid inden at dette burde optræde, og hvis man bruger kølevæske burde det jo tage endnu længere tid ?:( ret mig hvis jeg tager fejl.

En anden god ting som man kan bruge imod alger er rodalon (mener det staves sådan), det slår simpelhen alt ihjel, fik noget af en makker som arbejde på novo, de bruger det i deres produktion , hvor der ikke må være den midste microbe af nogen art.

1k2nb

Superbruger
Tilføjet:
24-09-2004 15:56:36
Svar/Indlæg:
49/4
jeg ved ikke om det er "korrition"... burde det ikke være da jeg har købt det som færdigt sæt hos asetek og tilføjet demineraliseret vand + alge dræbende som det eneste i...

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2004 21:06:23
Svar/Indlæg:
894/36
Brug britnoverilte. Det plejer man ogs[ at bruge i pools

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2004 23:20:05
Svar/Indlæg:
3346/81
#16 - det er så ikke lige helt korrekt - og da slet ikke i ren form - ud over at det med at slå alt ihjel - du mener inklusive den der står med det?

Udluftning i forbindelse med at anvende klor er meget vigtig etc etc. - ingen tvivl om at klor er effektivt, men det skal fandme behandles med omtanke. Og følg for hulen de anvisninger der er på produkterne - kemi er ikke til at spøge med.

Tomgun

P.S.

Rustfrit stål tåler f.eks. en max koncentration på 200 ppm.