Lyd pludselig væk?

Diverse d.  21. september. 2004, skrevet af Insaniac
Vist: 219 gange.

Insaniac

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 11:50:49
Svar/Indlæg:
92/34
Hey!

Det startede med at jeg i søndags sad og hørte musik. Så slukkede jeg for det og bootede. Så da windows startede var lyden sådan laggy og så ligepludselig ville Winamp eller noget andet slet ikke spille noget lyd. Jeg forsøgte at geninstallere drivers til mit Audigy 2, men det virkede ikke. Da jeg ikke orkede at rode mere med det der, så skiftede jeg over til det onboarde lyd, som så virkede fint (dog ikke med de højtalere jeg plejede). Men så ligepludselig i dag, så virker de heller ikke mere. Lyden forsvandt bare. Så nu virker både mit Audigy 2 ikke og det onboarde.
Hvad kan der være galt? Kan det være noget spyware af en art, som Spysweeper, S&D, Ad-aware osv ikke finder?
Eller hvad er jeres bud?

På forhånd tak.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2004 11:59:28
Svar/Indlæg:
3943/44
Det kunne være rart hvis folk udfyldte deres profil!

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2004 12:20:42
Svar/Indlæg:
3943/44
Det kunne være rart at vide hvilket onboard lydkort der er tale om f.eks.?

edit: han havde ikke udfyldt profil da jeg skrev!

Insaniac

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 12:34:28
Svar/Indlæg:
92/34
Nej, jeg har lige udfyldt min profil :)

Hmm...jeg har lige atter geninstalleret drivers og kørt sådan en speaker-test. Der kommer intet ud i mine Altec Lansin ADA885 højtalere, men tilslutter jeg andre, så kommer der, så det må være højtalerne der er problemet. Skal lige til lægen nu, så når jeg kommer tilbage må jeg lige rode med højtalerne og se om der er en ledning der er røget ud eller noget.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2004 13:29:39
Svar/Indlæg:
6052/189
#7:

prøv at rens for støv på dit Audigy..

Min mic virkede ikke pga der lå en stor fnulder-mand på lydkortet og lave kortslutning mellem nogle af lodningerne!!!

fandme underligt :(

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2004 16:29:50
Svar/Indlæg:
4230/89
det sker oxo nogen gange for mig... jeg plejer bare at skulle reboote, så virker det nogen gange... men ellers slukker jeg for dyret, og lader den stå 5-10 min... hvis det heller ikk virker, plejer jeg at flå alt der har noget med mit lydkort at gøre, tjekker om alle kabler/stik sidder som de skal, og støver den af, som #8 så pænt siger, kan støv godt lave kortslutninger da det meste støv kommer fra rummet, hvor det kommer fra kometer, som jo bekendt består af jern... :i

hvis intet af dette virker... ka jeg desværre ikke hjælpe..

Insaniac

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 20:01:16
Svar/Indlæg:
92/34
Okay, kan være jeg lige flår det ud senere hvis jeg får tid.

Nu er det bare mystisk at tilslutter jeg nogle gamle højtalere så vil den godt spille windows theme-lyde og også musik i WMP, men afspiller jeg samme musik i Winamp, ja så kommer der ingen lyd.

Dog kan jeg stadig ikke få mine Altec Lansing til at spille. Heller ikke windows theme lyde.