wmiprvse.exe tager PC' s ydelse !

Diverse d.  21. september. 2004, skrevet af Gripen90
Vist: 537 gange.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
21-09-2004 14:31:07
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg har i lang tid bemærket at programmet wmiprvse.exe dukker op i winXP's jobliste som en netværkstjeneste for at lukke sig selv igen og så starte op igen og lukke igen osv. Programmet tager ikke noget CPU time/ressourcer men det tager ca.3mb hukommelse.
Problemet er at så snart denne proces kører og jeg så fx kører en 3Dmark01/03 test så er scoren faldet med næsten 500-800point. Men hvis jeg så kører en 3Dmark01/03 så snart processen er væk i joblisten ja så scorer jeg de normale point igen.

Hvad er det programmet i mit tilfælde lige gør ? og hvorfor er det der lige under netværkstjenester ! PCen er IKKE koblet på nettet, men onboard lan er godt nok aktiveret og ikke disabled i BIOS men det burde vel ikke betyde noget ?
På to andre PCer (min comp.1 og min fars bærbar) der begge er koblet på nettet ja der er denne service ikke at finde selv ved nogle minutters venten for at den skal dukke op.

Det er da enormt irriterende for det vil vel højst sandsynligt sige at jeg ska holde øje med starte et spil når den process ikke er aktivt for ikke at midste ydelse eller hvad ?

(Jeg har fundet nogle svar på nettet mv om at det er en windows service og kan være en virus, men det er ikke virus i dette tilfælde)

Kan man slå det fra så det ikke æder ressourcer ?

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
21-09-2004 16:24:45
Svar/Indlæg:
15982/637
Ingen kloge hoveder der ved hvordan man stopper den tjeneste med at æde ydelse ? har i selv tjekket om i har den ? :i

ras123

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2004 07:35:48
Svar/Indlæg:
258/70
jeg har den ikke på min pc,
du kan da prøve at gå ind i msconfig og slå alt fra i start ?:(

foo

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2004 14:32:15
Svar/Indlæg:
1685/240
lad mig introducere dig for din absolut bedste ven når det kommer til proces info. Den hedder liutilities.com og er det absolute værktøj...

Listen over mange processor, som er meget nyttig hvis der er noget du er i tvivl om
http://www.liutilities.com/pro...

og i dit tilfælde wmi processen:
http://www.liutilities.com/pro...