PNY, GeforceFX..?

Diverse d.  21. september. 2004, skrevet af Mentos3
Vist: 197 gange.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2004 15:44:06
Svar/Indlæg:
4230/89
hey alle folk...
jeg står og skal til at købe nyt grafik kort... da der var en der brækkede sig ud over min comp.. jeg nævner ingen navne vel zaars..?
nå, men jeg har kigget lidt på noget forskelligt, og endte så op med at et "PNY GeforceFX5700LE" til 899.00 kr. ville være et godt bud.. nu kommer spørsmålet..
er der nogen der har nogen former for erfaring med NPY, jeg har nemlig aldrig hørt om det før, og ved derfor ikke om det er noget der er værd at købe.. ?:(

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 17:11:50
Svar/Indlæg:
751/42
Om selve mærket PNY kan du føle dig mere eller mindre tryg.

Jeg må tilstå at jeg baserer min udtalelse på kun et enkelt bekendtskab med mærket PNY, og der har ingen problemer været i denne forbindelse. For the record, så var jeg en af de få heldige der fik fingrene i deres FX5900 ved at købe deres FX5900XT med opgraderet chip. Kortet har indtil videre kørt i godt og vel 6 mdr uden nogen problemer overhovedet. Igennem kortets levetid er det blevet pillet ud og sat i en lille snes gange efterhånden.

Derudover, så vil en hurtig gang eftersøgning vise at PNY har været i industrien i længere tid end fx velkendte Asus - grunden til vi som enthusiaster ikke kender mærket er fordi PNY i lang tid har henvendt sig til workstations og kun lavet professionelle kort.

Jeg håber det hjælper på din undren.

Mht. det kort du vil købe, så ville jeg måske selv istedet købe et lidt hurtigere kort, men du kender naturligvis bedst selv dine egne behov.

Mvh. Uffe

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2004 07:59:28
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg siger mange tak...
min comp skal ikke bruges til det vildeste gaming, det er mere casemod jeg har den for..
men det kunne jo alligevel være fedt at have et oki grf kort samtidig, så jeg tror måske jeg overvejer at købe "Quadro FX 2000 XGL" istedet til den nette pris af 14799.00 kr.... :o ej, det gas...

red_martians

Moderator
Tilføjet:
22-09-2004 08:37:05
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg har købt det her for nyligt til en familie-kasse!
Det køre fornuftigt, uden at være hurtigt! Der følger desuden en fuld udgave af farcry med på DVD ;) Så det må siges at være billigt i forhold til hvad man får!

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2004 09:48:03
Svar/Indlæg:
4230/89
ja, det var nemlig også derfor jeg tvivlede lidt på, om det var et ordenligt køb..
for hvis den ikke koster mere en 899kr. og du så får farcry med, som jo koster 200-300 alene...
så jeg var lidt i tvivl om det var et godt kort... oxo fordi de andre kort NPY laver ikke koster under 4000kr...