hvis du gør som #2 skriver finder du din "offentlige" ip adresse, det er langt fra sikkert det er den ip du har på dit netkort, da langt de fleste hjem har routere idag.
jeg er ved at sætte et trådløst netværk op og er ved at få røde pletter. Jeg skal bare have lortet sat op således at folk på gaden ikke kan bruge min adsl forbindelse. Men min roomie og hans computer skal kunne bruge
Ja, men tænk på hvor stor en %-del af brugere du nægter adgang ved mac adressen... er ikke mange som bare ved hvad det er. Folk som kunne have intersse i at parkere bilen uden for og misbruge folks internet ved dog nok hvordan man gør, men er der jo værn imod :)
har godt nok ikke hørt om mac spoofing... men mac addr. er jo uniq, der skulle meget gerne ikke laves 2 netkort med det samme.. men hvad gør det spoof skidt da ? :)
lol.. så kan det jo være pænt lige meget med at have mac addresser idag.. det var jo lavet i sin tid for at man ikke kunne duplikere den.. nu ved jeg ikke om jeg har forstået det ret men er det muligt at duplikere mac addressen idag?? er meget rart at vide da jeg også skal have lavet nogle ændringer i min router så..
nå ville bare lige sige tak for svaret #16... har dog et par mere som jeg har skrevet 3 gange nu men prøver igen..
ved du hvad nogle af de programmer hedder som du nævner kan ændre noget af headeren??
og er der en liste et eller andet sted over hvilke netkort det er mulig at skifte mac addressen på?? for jeg vil nødig have sådan en fætter siddene på mit netværk...
#21 det var lige præcis det jeg gerne ville vide om der er mulighed for.. det vil jeg nu lige undersøge for hvis det er tilfældet skifter jeg det ud med et 3com kort hvor jeg ved mac addressen er låst..