AN7 - NTVDM CPU' en har fundet.....

Bundkort / CPU d.  21. september. 2004, skrevet af Hvidgaard
Vist: 295 gange.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2004 21:59:27
Svar/Indlæg:
1548/24
Det hele startede med at jeg ville lave en slipstream af min XP med SP2. Det gik også godt men da jeg så lavede en format c: og skulle til at installere det begyndte problemerne.

Da min harddisk sidder på den onboard satacontroler skulle den driver loades, men da den skulle kopiere driveren over sagde den at det kunne den ikke... Det var nok fordi det ikke var den nyeste driver så den hentede jeg lige og prøvede igen, samme problem.

Dette kunne self bare ignoreres og så fortsætte men så fik jeg bare BSOD under opstart som siger noget om en fejl og jeg skal fjerne og/eller checke nye diske med chkdsk /"et eller andet"

Men så fandt jeg min gamle XPCD frem og fik installeret XP, her gik det fint med SATAdriveren og kunne fint komme ind i windows. Så installerede jeg SP2 og det gik også fint. Men da jeg så installere den samlede driverpack fra nVidia (5.10) til mit chipset osv gik det helt galt. Det gik fint med at installere men jeg kunne ikke starte igen. Så jeg måtte ind i fejlsikret tilstand og fjerne dem igen (syntes btw at det er lidt mærkeligt at Netkort delen fylder næsten 30mb)...

Efter at have prøvet at installere og formatere et par gange var jeg ved at blive frustret. Men kom til at tænke på at jeg har haft problemmer med netkortdriveren før, så jeg jeg prøvede installere alt undtagen den og volia det virkede, troede jeg. Lyden og diverse andre ting virkede ikke, men frygt ej tænkte jeg og fjernede dem og installerede dem igen ved næste reboot. Og det virkede men stadig ingen netkort der virker. Når jeg prøver at installere driveren så får jeg at vide at enheden er "låst" ??? (køre på et PCI netkort pt)

Men nu kommer det jeg er bekymret over...

http://www.overclocking.dk/bil...

Problemet var også midt i alt det her da jeg tænkte at det måske kunne fixes med et biosupdate, fik samme fejl da jeg ville pakke biosfilen ud.

Nu tror jeg mere og mere på at det er kortet skal til RMA eller det er driverene det er galt med, desværre er jeg kommet til slette de gamle så dem kan jeg ikke prøve med... Derfor håber jeg at en anden med samme eller ligende konfiguration og en ekstra HD kan prøve om de har samme problem.

System (i profilen)

Abit AN7
Barton 2500+
Crucial 2x512mb PC3200
Sapphire 9500np
Hitaci 160Gb SATA
Lite-On combi cdrw/dvd drev

Alt har kørt stock hastighed for at udelukke fejl pga oc. Ram, cpu og gfx er testet i en anden maskine og ingen fejl er fundet...

(garentere ikke for stavefejl og mangler, har ikke læst det igennem)

EDIT
link indsat
/EDIT

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2004 00:05:32
Svar/Indlæg:
3214/18
Mit AN7 kører fint med SP2 og nVidia 5.10 driverne... Så det burde dit da også kunne køre med. Der har ikke været problemer her på noget tidspunkt.

Hvis det ikke vil med det, så skal du nok overveje om det er HW-fejl.

Tjum

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2004 07:19:28
Svar/Indlæg:
100/14
Heller ingen problemer her med samme config som Beaviz, mit første AN7 gik kold men havde ikke samme symptomer som dit.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2004 09:47:11
Svar/Indlæg:
1548/24
hmm.... kunne godt tyde på at det skal til RMA, vil bare være helt sikker for shg har det med at tage mange penge for det hvis det ikke er defekt...