Jeg har også planslebet et par nForce2 nordbroer.
Her kommer min foretrukne fremgangsmåde:
1. Først planslibes køleprofilen fra nordbroen på en glasplade, så den bliver helt plan. Derefter kan køleprofilen bruges som slibeklods, med en strimmel vandslibepapir omkring.
2. Chippen renses for gammelt kølepasta og der tapes af med isoleringstape el. lign omkring chippen.
3. Der duppes lidt spyt eller vand på chippen, og så kan slibearbejdet begynde med en strimmel korn 400 vandslibepapir omkring køleprofilen, der som nævnt gør det ud for slibeklods. For hver ca. 100 slibebevægelser vendes boardet 90 grader, så chippen slibes ensartet fra alle 4 sider. Når det tørrer ud, kommes lidt mere spyt/vand på.
4. Slib chippen ned til fordybningen i midten er væk, og den er helt plan. Undervejs udsiftes strimlen med korn 400 vandslibepapir når det virker slidt (regn med 3-4 skift af korn 400 slibepapir).
5. Lav finish med korn 1000 sandpapir til ridserne fra det grovere slibepapir er væk. Jeg har aldrig slebet så langt ned, at jeg kunne se kobber, og det vil jeg nok heller ikke anbefale. Det vigtige er at chippen er helt plan. Nogen vil sikkert også mene, at korn 1000 ikke er fint nok til dem at lave finish med, men jeg synes resultatet bliver fornemt. Man skal naturligvis også huske, at slibepapiret bliver finere når det bliver slidt, så et slidt korn 1000 kan til sidst modsvare korn 2000 eller noget i den stil. ;)
6. Fjern tape og rengør chippen grundigt med rensebenzin eller lign. Brug f.eks. vatpinde til at komme rundt i kanten. Smør nyt kølepasta på (helst noget bedre end det originale hvide stads, f.eks. AS5) og sæt køleprofilen på. Vupti, færdigt arbejde!
Hvis køleprofilen du brugte til slibeklods skal på igen, kan det dog være en fordel at lave finish på den igen, inden den sættes på, da den bliver beskidt og godt kan få lidt småridser under arbejdet.
God fornøjelse! :)