nu kender jeg ikke Jaggers måde at OC på, især da jeg aldrig har haft et AMD 64 board imellem hænderne :(
Det jeg kan udtale mig om er P4/celeron... Ofte vil der være en mere eller mindre fast testsetup , hvilket gør at det måske ikke er den mest optimale opsætning til overclocking. I den testsetup (for Pentium4 i mit tilfælde) sidder man måske med en relativ dårlig køler, en CPU der har været brugt til andre tests, bestemte ramklodser etc.
Man kan argumentere for og imod denne måde, da det på den ene side betyder at man måske ikke kan Oc det maksimale med dette board - hvilket netop er det som du omtaler.
Omvendt så har en relativ ens testsetup den fordel at man kan sammenligne de forskellige boards (hvad jagger også gør, såvidt jeg kan se?) .
Nu er jeg ikke den vilde overclocker (længere, efter en 80w peltier, en AMD K-2 450 hvor jeg fritlagde kernen og satte en Alpha med 120mm blæser på = 512Mhz, dvs. ca 10Mhz i forhold til samme setup bare med en alm. Zalman = meget øv) - men jeg har da også været lidt frustreret over at se at testsetup'en ikke helt har kunne clockes til samme højder som andre - men igen, en god CPU, god køling og de rigtige RAM kan betyde en kæmpe forskel - hvilket ikke nødvendigvis siger om boardet er godt eller ej . Der findes selvfølgelig boards som er bedre til at overclocke med end andre....
resultatet af hele denne smøre er : Vi prøver såvidt muligt at teste samme setups, så man bedre kan sammenligne de enkelte boards - for jo flere konstante elementer , jo større sandsynlighed for at det er det enkelte board der giver udslaget.
håber at den forklaring kan bruges til noget ?