Win installation - kan ikke starte efter kopi

Diverse d.  24. september. 2004, skrevet af @ngler
Vist: 294 gange.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-09-2004 09:43:08
Svar/Indlæg:
4033/364
har den her Compaq 7464 med følgende specs:

AMD K6-2 500Mhz
196Mb RAM (128+64)
HD: 8Gb
Realtek netkort
Onboard VGA, LYD
DVD drev

Problemet er som følger:

Jeg kan godt få den til at starte, men har lige formateret den, da Windows (me) blev ved med at komme med fejl. Jeg har så en Windows 2000 fra MS som jeg så har lavet en slipstream version (ópdateret den med servicepack 1-4). Den booter fint på CD'en (skriver godt nok noget med partitioner i starten i et slitsekund) -
Jeg sletter den ene partition, og laver en ny (NTFS eller FAT32) -> den formaterer og kopierer filerne -> så skal den genstarte => den viser BIOS skærm, og så går den i sort :(

Jeg har prøvet at genstarte med en Bootdisk fra win98se og installere windows me (som har virket på den) -> men den kan stadig ikke virke, da den ikke kan læse/skrive alle filer, selvom det har virket. Jeg har skiftet IDE kablet til harddisken med et helt nyt, da første gang var filerne smilieys etc. den havde kopieret.

jeg har nu også prøvet med en Windows XP Pro Oem UK SP1 (well den er godt nok aktiveret på en anden maskine, men bare for at se om det vil virke). Men samme problem som med windows 2000 versionen, den vil ikke starte efter jeg har kopieret filerne...

nogle ideer ?

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2004 12:30:51
Svar/Indlæg:
170/29
hd´en er smadret

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-09-2004 13:13:16
Svar/Indlæg:
4033/364
#1 det er også mit umiddelbare gæt

men fandt et brud på kablet, og det er nu udskiftet..

men efter et par gange med HP/compaq support viser det sig at BIOS vist nok leder efter nogle filer på HD'en som den skal bruge.. og da en virus har gjort at der er nye partitioner så er det vist derfor (håber jeg)...