Overclocker
Tilføjet:
25-09-2004 01:39:16
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg har opdaget hvor simpelt det i hvirkeligheden er at pladsere en virus eller andet i en andens pc, udelukkende ved hjælp af en ip.scanner og windows-
det er muligt at scanne nettet for computere der benytter sig af deling af filer,,hvilket kun burde fungere inden for lokalt net.
delte billeder, delte video´er & delte dokumenter er fra standard delt i windows xp, og at få læse/skrive/slette retigheder til disse mapper er utroligt simpelt,,
jeg fandt ud af hvis en computer har en arbejdsgruppe aktiveret og en logon konti der ikke benytter adgangskode , er det i fleste tilfælde blot at gå ind i pc´en og derfra har man som regel fuld læse-adgang til delte mapper/filer samt FULD SKRIVE/SLETTE retigheder til standart-delte-mapper(eks. delte dokumenter) dette betyder at jeg så let som ingen ting kan pladsere en virus eller trojan i din pc og derefter opnå fuld adgang til ALLE dine filer.
med andre pc´er der kræver adgangskode kan man skrive Gæst/administrator hvis denne konti er aktiveret og også få adgang til standard-delte filer...
det skræmmende ligger i, at helt ufatteligt mange pc er lige til at gå ind i og nogle havde jeg enda fuld adgang til C:\ og resten af pc´en....
måske ved du allerede dette men mange ved det åbentbart ikke,
hvis du er en af dem læs dette:
Deaktiver GÆST konti´en i kontrol-panel
aktiver bruger/adgangskode på din konti