Reklamations ret??

Hyggehjørnet d.  25. september. 2004, skrevet af BiRdX
Vist: 146 gange.

BiRdX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2004 14:59:37
Svar/Indlæg:
302/71
Vil lige fortælle noget som foruroliger mig meget...

Jeg har lige snakket med en kammerat om han kunne skaffe mig til tilbud på nyt grej til com. Hans pris lå ca. 400,- over hvad Shg.dk og midt-data.dk kunne præstere. Jeg gjorde ham klar over det, men så fortalte han mig noget som foruroliger mig meget.

Han fortalte at grunden til at SHG og Midtdata kan sælge det så billigt er at de tjener det på reklamtion. De påstår at de kan kræve 500,- for at teste hardware for fejl og det ikke hører under reklamations retten da de fleste af os ikke er autoriseret til at behandle hardware.

Hvis det passer kan vi ikke sende f.eks. ram tilbage uden at skulle betale 500,- for at få dem tjekket. Jeg har altid ment at vi havde reklamtions ret, men hvis vi skal til at betale for at benytte os af den, så skulle man måske finde sig et andet sted at handle hardware.

Jeg ved ikke hvad i mener, men andre virksomheder som f.eks. bj-trading.dk tillader f.eks. at hvis man køber en samlet computer hos dem, må man gerne selv skifte harddisk og cd-rom drev ud uanset ens uddannelse.

Jeg ved ikke med jer, men jeg bliver sq lidt sur på virksomheder som SHG og midtdata hvis det passer.

Er der andre der har prøvet at få smidt sådan en regning i hovedet af de to ovenstående virksomheder?

Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2004 19:27:21
Svar/Indlæg:
4263/107
Næææh....

Jeg har bare stadig ( x( ) ikke fået mine penge tilbage efter et returkøb (det er 2 mdr. siden nu :()

PBS er (tilsyneladende) blevet "bedt" om at tilbageføre dem - jeg har bare STADIG ikke set dem... :x



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2004 22:17:25
Svar/Indlæg:
4954/69
Det koster os jo kun 500 bobs hvis de IKKE finder fejl..