#2 Nej, det er du såmænd ikke. For det som #1 siger er nu helt korrekt. Der er mange misforståelser i den debat om flere fps. Grunden til at man føler det kan lagge eller ikke køre 100 % flydende er, at der kan være store udsving i FPS i et spil, som der eksempelvis ikke kommer i fjernsynet.
Med hensyn til BFV som jeg selv spiller en hel del, så er der nogle ting du skal være opmærksom på. Spillet er utroligt dårligt lavet - det opdager du nok i bygninger og især i templet. Jeg har efter at have købt et GF 6800 GT opnå næsten flydende grafik i templet.
På den anden computer jeg har, ligner næsten din bortset fra jeg har 512 mb ram. Den kører i 1024x768, og grafikkortet kører på performance. Det skal siges det er et GF 4 4200 Ti. Det kører faktisk ret godt på den måde. Settings i spillet er sat til middel, mens de 2 andre ting med effekter er slået helt fra.
Alt i alt vil du nok opnå den bedste ydelse med et nyt gfx, uden at jeg kender dit grafikkort. Men skal du have det til at køre 100 % optimalt, så skal hele systemet udskiftes.