Afbrændt PSU

Diverse d.  27. september. 2004, skrevet af -=GeZ=-
Vist: 285 gange.

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2004 22:25:34
Svar/Indlæg:
230/10
Hey oc'ere! Lige lidt spørgsmål efter en lidt for varm PSU. :00

Min PSU er desværre stået af efter min nyerhvervede mcubed T-balancer ikke fungerede helt efter hensigten, derfor vil jeg gerne lige høre jeres mening om hvad jeg skal købe. Pt. skal den bare kunne trække min XP processor med et GF3 og en enkelt HD, jeg regner dog med snart at købe et nyt GFX, så det skal den selvfølgelig også kunne trække. Det er meget vigtigt for mig at systemet bliver stille, men på den anden side har jeg også overvejet at vandkøle PSU'en, så hvis der er nogen der er bedre til det end andre hører jeg gerne.

Som det ses i min profil har det været nødvendigt at modde min PSU for at få plads til den efter jeg har installeret radiator i toppen. Det vil jeg være træt af at gøre hvis jeg køber en lidt dyrere PSU, så jeg overvejer at bygge hele systemet om. Jeg har tænkt mig at installere end 2x120 radiator mere for et gøre systemet yderligere lydsvagt (mon det nogensinde bliver lydsvagt nok?), men det kræver jo plads, og jeg vil helst ikke over et midi-tower... Jeg har tænkt lidt på CM-Stacker, der tror jeg det kan lade sig gøre at klemme det ind, men prisen tiltaler mig nu ikke, så jeg vil meget gerne høre hvis der er nogen der har idéer til at installere to 2x120 radiatorer i et midi-tower kabinet.

Og sidst men ikke mindst et lille spørgsmål om mcubed T-balancer: Er der andre der har haft problemer med at blæser-styringen låser ved justering af blæsernes hastighed? Umiddelbart tror jeg det er hardwaren der låser, da det er nødvendigt at trække stikket til kortet. Jeg har læst deres FAQ på hjemmesiden, men det har desværre ikke hjulpet.

Håber der er nogen der har lidt gode idéer... :)

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 14:29:01
Svar/Indlæg:
230/10
Hmm, for meget tekst?

Så et lille resumé da: :)

Hvilken PSU skal man købe til at trække en XP, GFX og en HD?

Nogen idéer til at montere 2 stk. 2x120 radiatorer i et midi-kabinet?

Nogen der har oplevet at mcubed t-balancer fryser?

The

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 15:10:43
Svar/Indlæg:
2651/179
En chilli inovation kan godt klare det job.

Rune

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2004 15:50:17
Svar/Indlæg:
153/22
ja, det mener jeg også... Har selv sådan en.. rigtig god efter min mening og efter det jeg skal bruge den til :)

//Rune

Deep

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2004 16:00:50
Svar/Indlæg:
507/141
-=GeZ=- :
1: Hvordan fik du din PSU til at dø ved hjælp af en T-Balancer ?
- Hvad skete der?

2: Jeg har efterhånden leget ret meget med min T-Balancer, og jeg har ikke bemærket nogen problemer. Når du siger "trække stikket ud" - mener du så powerstikket eller USB-stikket ?
Kunne softwaren ikke finde den efter at den frøs, eller hvad var symptomerne ?

3: Chill er et fint bud på en PSU - den hidtil under belastning mest støjsvage blæser-udstyrede PSU jeg har haft poterne i.

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 16:10:54
Svar/Indlæg:
230/10
#4:

Som sagt har jeg problemer med at T-Balancer fryser, hvilket resulterede i at blæserne ikke kørte som jeg havde regnet med, og som du kan se i min profil var der ikke plads til blæsere på PSU'en efter moddet, så uden ventilation gennem radiatoren, så.... :r :x

Det er USB-stikket jeg bliver nød til at fjerne, selvom jeg slukker computeren og herefter tænder den igen (der er jo stadig strøm i USB), så kan softwaren ikke finde den, blæserne kører stadig med den prædefinerede hastighed, men der er ingen kommunikation med den. Jeg synes at have indskærpet problemet til at være ved ændringer på kanal 1 (det sker i hvert fald hver gang jeg manuelt indstiller hastigheden på kanal 1), men jeg har desværre ikke kunne løse det.

Nu tror jeg lige jeg vil lave lidt research på Chill PSU'en, det lyder jo til den er populær...

Tak for svarene!

Rune

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2004 07:33:33
Svar/Indlæg:
153/22
Og så mener jeg også at den er Dansk :l .. (er af den menig at man godt kan støtte et Dansk firma istedet for et "Made in China")

//Rune

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2004 07:44:22
Svar/Indlæg:
230/10
Angående Chill PSU'en har jeg bemærket i anmeldelsen her på siden at spændingen på 12V linien er relativt lav, kan det ikke være et problem? Og hvor mange W skal jeg gå efter? Er den på 400W nok eller er det dumt at spare her?