Står Al-Quada' s ideologier i koranen?

Hyggehjørnet d.  28. september. 2004, skrevet af System
Vist: 508 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2004 00:00:14
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej... Jeg har et stykke tid undret mig over hvorvidt Al-Quada's ideologier står i koranen - jeg synes opgaven er stortset umulig at svare på selv, grundet der er uendeligt af folk der fortolker religion jo... - Men jeg har et eller andet sted svært ved at tro det står i den? - Og i så fald min antagelse er korrekt, hvad får så nogle til at slutte sig til dem? :\

De ideologier jeg mere konkret mener er ting som, at gå ind for stening, at gå ind for selvmordsbombning, idet at hvis man dræber nogle af ikke samme religion at det dermed må være i hellig krig osv.

Mvh. 12k

PS: Jeg respektere alle religioner, med undtagelse af satanisme da den går stærkt ind for at diskriminere andre religioner... - Er selv hverken kristen eller noget andet... - Men ser mest "op" til Buddisme som en religion, grundet grundprincippet i den handler om at opnå en status hvor man ikke kan gøre nogle mennesker ondt..

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2004 21:25:32
Svar/Indlæg:
14079/622
hvorfor laver du altid sådan nogle underlige topics ??:(:o:00:p:):D:e;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2004 22:43:24
Svar/Indlæg:
14079/622
..men ellers mener jeg ikke at de står der.
Men bøger kan fortolkes forskelligt, og der bliver koranen også ;)

Jeg mener der står i bibelen at man skal vende den anden kind til hvis man bliver slået(måske ikke bogstavelig talt). Men i koranen, at man ikke skal finde sig at "blive slået".
Altså, har USA "slået" for meget på andre lande, så nogle har følt sig uretfærdigt behandlet - og måske med god grund endda.

Ved dog ikke så meget om religion. Jeg er ikke danmarks mest kristne i hvert fald :p

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 23:35:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Endnu en gang er du ude på seriøst dybt vand... :l

Jeg tilgiver dig din uvidenhed, men tag og tænk dig om en anden gang... mage til tanketom udtalelse skal man dælme lede længe efter.

Tag og lav en smule seriøs research inden du kommer med den slags indlæg. Tag ikke dette som en offentlig lynchning, men tænk lidt over det.

Du har tydeligvis ingen anelse om hvorvidt Islam står i relation til andre verdensreligioner eller hvad Islam går ind for. Please, tag og tænk selv, i stedet for at lytte til fordomme og idiotiske udtalelser i TV'et.

Du er inderst inde en fyr med en sund tankevirksomhed, brug den i den gode sags tjeneste, og tænk dig om...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2004 07:54:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

That's more like it ;)

Hippokrates

Superbruger
Tilføjet:
01-10-2004 08:31:52
Svar/Indlæg:
9/0
selvmordsbomber er ikke en ideologi....det er en metode man må gribe til når der ikke foreligger anden teknologi.