Riva Tuner

Overclocking d.  28. september. 2004, skrevet af System
Vist: 317 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2004 08:25:40
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har lige hentet Riva Tuner og begyndt at kigge lidt på det, men der er lige et par ting som jeg håbede på i kunne hjælpe med.

Der er noget der hedder: "Low level system tweaks"
hvor core clock står til 324 og memory clock der står til 351. Her har man ikke mulighed for at pille ved indstillingerne.

Så er der "System tweaks" hvor core clock står til 325 og mem. clock til 700 og man har mulighed for at clocke.

Hvad er forskellen og hvad bruger man især den første til?
Wise

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 09:15:33
Svar/Indlæg:
1604/60
Tror det er meningen at man skal kunne lave ændringer i bois på GFX på et tidspunkt, det virker heller ikke på mit kort.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 10:19:48
Svar/Indlæg:
722/35
Forstår kke helt hvorfor i har problemer. Under "Low level system tweaks", lige under hvor der står Overclocking på fanebladet, skulle der da gerne være en lille check-box hvor der står "Enable low level hardware overclocking" så man kan indstille Core-clock og memery-clock.
Forskellen er, så vidt jeg kan se, at man under "Low level system tweaks" clocker kortet igennen programmet, og under "System tweaks" uden om programmet og i stedet via driveren, hvis bundkortets chipset er kompatibelt hermed - men hæng mig ikke op på det. ;)