OC stabilitet test

Diverse d.  28. september. 2004, skrevet af System
Vist: 175 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2004 18:50:12
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg er igang med at overclocke en amd barton 2800+ cpu
ved at stile multiplieren højere op.

jeg ville gerne lige spørge om hvor lang tid man bør teste systemet for at være sikker på at det er stabilt?

jeg bruger 3dmark01se da jeg mener at det tester systemet bredest mh til hardware.. men er der et program der er bedre til dette?

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 18:57:20
Svar/Indlæg:
2664/97
ja prime95 ligger i Download sektionen, download det, og kan den køre en 6 timer med det, så er den super stabil..

du kan jo godt bruge 3Dmark til at teste med i starten, og klare den den test, så prøv med prime, til den fejler, også clock lidt ned, indtil den kan køre uden fejl :)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 18:57:21
Svar/Indlæg:
6624/113
Om man vil bruge 1 time eller 2 dage er op til en selv.

Jeg 3DMark'er ( 01 ) - F@H - SuperPI - Toast - Memtest86.com - og ellers bruger jeg bare maskinen som normalt.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2004 19:54:25
Svar/Indlæg:
1713/31
Jeg bruger F@H og maskinen normalt.

F@H sørger for at din CPU er belastet 100% hele tiden... det er der så mange programmer der kan, men Folding @ Home's execute fil kører i laveste prioritet og derved kan man selv bruge computeren som om det ikke kørte - computeren er altså funktionel til normalt brug imens man tester!
Folding @ Home afslører også regnefejl som enten kan være forudsaget af CPU eller ram. Regnefejl er lidt lumske fordi ens computer stadig er "stabil" selvom den laver det - maskinen crasher ikke... den applikation du kørte vil bare lukke ned spontant og du vil stå på skrivebordet eller også laver dine programmer "ulovlige handlinger"...

Ellers bruger jeg bare maskinen normalt så man får stresset alle komponenter på en gang... en ordenlig gang gaming eller en times 3dmark 2001 loop afslører hurtigt om ens system er stabilt ved full load af alle komponenter.