Hej Hvordan installerer man XP på en SATA-harddisk? Der var ingen disketter med MB og intet på CD-rommen der kan bruges. XP meddeler at den ikke kan finde en HD og jeg kan kun finde den når jeg undersøger RAID (hvilket jeg ikke bruger) (og når jeg åbner kabinettet 🙂 )
Der er helt sikkert noget på den CD du har fået med. Du skal finde et bibliotek med SATA-driveren og kopiere den over på en diskette. Derefter skal du under starten af installationen (når der står "Tast F6 hvis du vil installere..." i bunden af skærmen) taste F6. Så skulle den gerne finde driveren på disketten og kunne bruge din disk.
Har oplevet at hvis der både er IDE RAID og S-ATA kommer nogle problemer - men man skal bare lige tjekke at BIOS er sat til den rigtigt controller.. Jeg kunne ikke installere Win før jeg fik skiftet over til s-ata controlleren i BIOS - bare lige så du er OBS hvis det ikke lykkedes nu..
#7 Det kan godt lade sig gøre, at inkludere evt. satadrivere.
Hvorfor er det giver så mange problemer at installere windows på en satadisk? På min computer var der ikke nogen problemer! I med disken og i med windows og så derudaf...