NF7-S2G og Athlon XP-M cpu'er virker ikke sammen da NF7-S2G ikke har multiplier indstillinger. NF7-S2G kan heller ikke gi' ret meget strøm til CPU'en der kan ikke køre CAS 2 og det har ikke SoundStrom eller FireWhire. Så køb ikke det lorte kort!
Læs altid masser af tests af det hardware du vil købe, og så er det også en god idé at downloade manualen der til i pdf format, og kike den igennem og se hvad BIOS har at byde på!
#14 jeg tror du tænker på Abit NF7-S og ikke de nye Abit NF7-S2 bundkort. Alternativer til Abit NF7-S er vel Abit AN7 ? eller muligvis blot Abit NF7 (hvis man ikke behøve sata) ?
har samme prob... dog med en 2500+... :| er ved at være pænt træt af det...
Jeg var så heldig at jeg fandt en "hacked" bios og smed den ind.. til det kort osv... men self skal min comp crashe når jeg flasher så mit bræt er pænt dødt lige nu...
venter dog på en m8 kommer med bios så vi kan hopswappe...
er Ganja... duh.. sorry for lidt for hurtig writing der :00
men jeg brugte den seneste flash og bios version fra abit's siden...
brugte den til NF7-S2 og fungerede så jeg fik soft menu III så der kunne justeres...
pænt irriterende at cmos reset ikke funger overhovedet...
nf7-s2g er et pænt irritabelt bundkort IMHO... så nu skal jeg enten lige prøve det gamle lorte cpu og se om cpu'en sagde farvel.... men jeg er ikke den store kender så jeg er ret hjælpe løs lige nu :x
har selv nf7-s rev2 og en fino barton 2400+ 45w IQ steppz0r :e skal selv opgradere snarest har lavet L12 mod på kortet, da det desværre er en nødvendighed på nogle nf7-s'ere for at komme over 201fsb :D
CPUen har jeg haft kørende på 13x200 1.95vcore (bios) i uhm... 6-7 måneder
det højeste jeg fik den op på var et post på 256x10 og windows boot på 247x10
den kan dog osse en masse andet mystiks som 133x23 8) og 178x17 lol
har været fint tilfreds med den på 13x200 1.95vcore og den kan sikkert gå meget længere
anyways har du overhovedet tænkt på hvad du skulle køle den med ? ? ? personligt bruger jeg vand og den holder (lige pt) 44-46c load her i sommers holdte den 51c load
det laveste jeg fik den ned på med en TT volcano 12 på max rpm's var 59c ved denne config og den "lille" køler koster små 250-280kr
ok kan i ikke lige smide et link til de mb vis man kan få dem på shag.dk der skal også være sata på det mb jeg skal have eller kan jeg ikke bruge min hd.
har et vapo til at stå ;) :D
men vis jeg ikke kan få det til at virke kommer det vand på ;)