Højere priser for spil?

Diverse d.  01. oktober. 2004, skrevet af cornerrage
Vist: 158 gange.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2004 22:46:48
Svar/Indlæg:
3532/303
Hej
Har lige læst på newz.dk at man vil sætte prisen for spil højere op. Personligt tror jeg at udgivere vil tjene flere penge på at sætte priserne ned. Der er jo en grund til at piratkopiering er så udbredt, har jeg ret?
Synes simpelthen at det er at indirekte sige at der ikke er nok piratkopiering.. Ahh, okay, overdrivelse fremmer forståelse, men kan i se hvor jeg vil hen?
Hvis man nu skal til at betale 500 kr for et spil, så skal jeg ikke købe nogle mindre titler.. Så køber jeg nok ikke et spil de næste 2 år. Og hvad skal jeg så med en god computer? Dvs. det også smitter af på f.x. nVidia og aTi.. Synes bare det er for lamt at folk sætter prisen op, det gør at folk som mig slet ikke har råd... Det tvinger næsten folk ud i ulovligheder!

Mvh. Rage

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2004 20:42:07
Svar/Indlæg:
3532/303
Er der virkelig ingen der har noget at sige til dette?

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2004 17:59:12
Svar/Indlæg:
3329/182
#2 Hmm det er jeg nu ikke sikker på eftersom konsolspil koster ca det samme som PC spil hvis de kommer til at koste 500,-

Men jeg giver da #0 ret - det er en ærgerlig tendens vi efterhånden ser, men spil bliver mere advancerede og tidskrævende at fremstille og det kræver mange folk at få stablet et spil som fx. Half-Life 2 på benene. Derudover kommer alt det der sikkerhedskopierings bla bla og afgifter og indpakning og marketing.

Der er sket lidt siden vi sad og spillede Golden Axe og Commander Keen :00

Men det afholder desværre også mig fra at købe de fleste spil :x

Så det næste spil jeg skal have og nok det eneste i lang lang tid er HL2 8)