Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2004 23:36:57
Svar/Indlæg:
588/68
Hej Gutter.
Jeg står og overvejer købet af en bedre køler end min Zalman 7000A-Cu. Dette er kommet på tale da jeg nok regner med at skifte bundkort til et DFI Lanparty her i den nærmeste fremtid, dvs. at jeg kan presse min lille 3000+ mere end den er nu :p .
Derudover skal jeg samle en lydløs maskine til mine forældre, og så kan de jo "få" zalman´en da den er meget lydløs, og så kunne jeg selv få en ny køler... :P
Jeg har haft kigget lidt på følgende modeller:
Hyper 6:
En kæmpe kobber profil med masser af heatpipes og med en vægt på omkring 1 kg. Der er oprindeligt plads til 2 stk 80 mm blæsere. Har dog set den med adapterer og en 120 mm, men det er ikke så nemt da der er meget lidt plads på tværs i et kabinet.
Fordele: Den er meget effektiv.
Ulemper: at der kun er plads til to 80 mm blæsere(mindre luftgennemstrømning, end med 120 mm. Dyrere blæsere (delta, sunon, vantec mm.) Vægten, der er lige før at man skal have profilen af hver gang med transportere sin comp.
ThermalRight XP-120 / 90
Den ENORM alu profil på små 400 gram, med plads til en 120 mm blæser(sunon ekstreme).
Fordele: meget let, yder godt(dog lidt mindre end hyper6)
Ulemper: fylder meget, den har en deadspot lige under blæserens midte(motor). Dvs. da der ikke en nogen fanadaptor på, vil den have svært ved at få ført al varmen væk, lige under motoren og lige ovenpå cpu´en.....
ThermalRight SLK-949 U:
En ren kobber profil, som har meget gode rygter.
Fordele: ren kobber, kanon ydelse,
Ulemper: kun montering af 80 og 90 mm. (hvis der er nogen der har erfaring med montering af fanadaptor fra 80/90 til 120 på en fætter som den her, må du meget gerne skrive...), små tung,
Jeg mener også at jeg så en alpha, hvor der kunne påmonteres en fanadaptor på, men kan ikke lige finde den.....
Pris skal ikke vurderes.
Jeg hælder mest til dem hvor der kan monteres 120 mm på, da man får mest ydelse/lydtryk. det skal self væres muligt at skrue blæserne op på fuld skrue når man skal overclocke helt vildt, og så bare lade blæseren stå ved 5/7 volt normalt.
PS. Det skal være luftkøling, da jeg ikke vil bekymre mig om der nu skulle løbe lidt vand ud, når vi tager til nettræf, så den mulighed er desværre udelukket.
Mvh Tz