Er XP SP2 så slem?

Diverse d.  02. oktober. 2004, skrevet af foo
Vist: 655 gange.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2004 13:50:35
Svar/Indlæg:
1685/240
Jeg har ikke villet installere SP2 endnu, men nu er flere begyndt at sige at jeg burde.
Jeg har ikke ville installere det på grund af al den omtale der har været med programmer der ikke ville virke og så noget, så nu sprøger jeg FOLK DER HAR SP2 INSTALLERET! om de har oplevet nogen problemer, eller om det bare er lutter lagkage det hele.

\\foo`

ras123

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2004 13:59:50
Svar/Indlæg:
258/70
jeg har ikke haft nogen problemer :)

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-10-2004 14:12:15
Svar/Indlæg:
5679/460
ja det er lidt underligt nogen har problemer andre har ikke jeg har ikke haft den endu da den fylder lidt meget og jeg har rimelig langsom internet

Smaggie

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2004 17:07:43
Svar/Indlæg:
25/4
Jeg kunne ikke spille quake 3, men kunne godt spille Medal of Honor: Allied Assault..

NPI

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2004 20:40:06
Svar/Indlæg:
406/1
tja... det korte svar er nej, det lange svar er ja, hvis du ikke klar over hvilke problemer den kan skaffe dig på halsen. De 3 største problemer er:
1. den indbyggede firewall som øjeblikkeligt skal slagtes
2. spyware problematikken som de forsøger at løse er større en nogen sinde hvis du ikke renser ud inden du installerer, SP2 vil mærmset beskytte den allerede installerede spyware, samtidigt med spywaren muligvis vil gribe ind i windows virke.
3. den nye tcp/ip forbindelse, nej faktisk hele den nye net opsætning... du kan godt nok udskifte de nye net filer med nogle crackede/manipulerede filer men det bedste er at forsøge at løse sine problemer vi opdateringer og justeringer af dine programmer.

Så med andre ord installer den, men gør det med omtanke.
Sørg for at tage en backup, rens din computer for spy- mal- og ad-ware, installer opdateringen, deaktiver firewallen og sørg så for at holde et vågent øje med de af dine programmer som har eller benytter sig af net adgang. (du skal nok også være forberedt på et par niche programmer, ikke er kompatible)

ras123

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2004 21:54:40
Svar/Indlæg:
258/70
4# hvad er der galt med den indbyggede firewall?

NPI

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2004 22:37:29
Svar/Indlæg:
406/1
Der er det galt at dels er den svag og svarer på nogle af de (af hackere) oftest anvendte porte, og dens konstruktion er inkompatibel med adskillige almindelige firewalls og anti-virus programmer hvilket vil sige at 1. den er svag 2. den kan crashe hele dit system i en konflikt med dine sikkerhedsprogrammer, og her er det største problem at SP2's firewall er aktiv som default (hvilket vil sige at du er pænt screwed hvis du ikke er opmærksom på problemet)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
04-10-2004 11:27:51
Svar/Indlæg:
4033/364
well jeg havde flere programmer der ikke kunne få netforbindelse pga. firewall'en.. den er bedre end den i almindelig XP, men den er ikke GOD (enkelte programmer fik jeg aldrig til at virke, selvom de var tilføjet til "the good list").

WiFI har fået en ordentlig upgrade , men igen de fleste Wifi kort har allerede godt software med ...

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-10-2004 10:49:25
Svar/Indlæg:
4033/364
well har lige installeret SP2 igen - deaktiveret firewallen og antivirus'en da den ikke fatter jeg har et installeret.. så har jeg installeret en ordentlig firewall (zonealarm) - og det kører egentlig rimeligt godt nu..