Net sikkerhed

Diverse d.  03. oktober. 2004, skrevet af McTBeer
Vist: 188 gange.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2004 12:03:51
Svar/Indlæg:
361/82
Hej jeg skal til at have trådløs internet og da jeg surfede efter accespoints så faldt jeg lige over denne smarte fætter:
http://kompletnet.dk/product.a...
Er der nogen der har erfaringer med denne smarte lille firewall eller ligende produkter så i ved om den virker 100%, som de skriver?
Fordi hvis den virker som de siger så er den sgu da smart ik ?

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 12:09:40
Svar/Indlæg:
1996/65
Det er en hardware firewall....

Men hvad skal du bruge den til ... !?
Du siger at du skal have trådløst internet, og rimelig mange accespoints har firewall og MAC adresse begrænsnings indstillinger ... såe du har sådan set ikke brug for en hardware firewall...

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2004 12:11:43
Svar/Indlæg:
361/82
Ok...jeg tænkte mest på det der med at den gør en usynlig...IP Stealth og ingen sporbar ip adresse...kan en accespoint også det?
Jeg havde tænkt at købe denne accespoint:
http://www.prcdata.dk/ny/showH...

Deep

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2004 12:14:54
Svar/Indlæg:
507/141
"Onkel Tom" har en minitest af den - http://www.tomsnetworking.com/...

Kort sagt - den giver nærmest samme beskyttelse som bedre NAT routere med SPI, men uden at man kan konfigurere den :(

Eftersom f.eks. en 108 Mb Netgear router koster mindre, har indbygget konfigurerbar firewall, er en router, kan lege DHCP server mm., har 4 100 Mb LAN porte og trådløs AP funktion - hvad er så formålet med den AlphaShield ?

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 12:23:02
Svar/Indlæg:
1996/65
#2 ... det der menes med IP Stealth, er at du ikke udefra direkte kan få få forbindelse til maskinen ... det vil sige at maskinen på ingen måde vil modtage data fra nettet af, som den ikke har bedt om ...

Men det betyder altså ikke at din IP er usynlig ... hvis du forbinder dig til en anden maskine, server ... p2p eller lignende ... så får maskinen du forbinder til af vide hvilken ip, den skal svarre tilbage til ...

Såe det eneste den hardware firewall kan, er det samme som en standard NAT funktion i en hver anden firewall ...

------
Omkring dit valg af accespoint ... så kan jeg kun sige ... jeg har selv har sådan en ... og der er en effektiv firewall i ... og den virker udemærket ... både som router og WLAN accespoint ...

Men den kan altså købes noget billigere andre steder ... jeg gav ihvertfald ikke mere end 800 kr for min ...

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 12:28:08
Svar/Indlæg:
1996/65
Ups ... jeg kan se du har kigget på ADSL Modemmet/Firewall/WLAN gatewayen ...

Det er ikke den du skal have fat i ... med mindre at du har ADSL, og ikke vil bruge dit orginale modem ...

http://www.edbpriser.dk/Listpr... - 666 kr ...

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2004 12:45:41
Svar/Indlæg:
361/82
Der er ikke Wlan i mit modem og så er det en skod en fra stofanet....lortefirma skal der så lige også siges :D
Men jeg skal have adsl og så får jeg jo brug for den ikke ? :l

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 13:53:51
Svar/Indlæg:
1996/65
#5 ... sådan set behøver du ikke noget ADSL modem ... da der af ADSL internet udbyderen udlånes udstyr og deriblandt også ADSL modem ...

Den eneste forskel der er om du bruger det Modem/Router/WLAN som du linker til ... eller om du bruger det som følger med ADSL forbindelsen ... er at du kan samle alt udstyret i en box ... og det synes jeg ikke er 600 kr værd ...

Faktisk kan jeg slet ikke se hvorfor du skulle betale den dobbelte pris ... For at få et modem indbygget i... som man sagtens kan undvære ...

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2004 16:03:39
Svar/Indlæg:
361/82
Der er da også hastigheden og tænke på...ved intern netværk da kan den jeg linker til køre 54Mbps og den, som du snakker om kan kun klare 11Mbps ik?
Det er da en stor forskel ?:(

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 17:12:05
Svar/Indlæg:
1996/65
#8 ... sludder ... den jeg linker til ... understytter 802.11g ...standarden ... det at der står xxx.11 har intet med 11Mbit/s at gøre ... nej "g" stadarden er 54Mbit/s

Det du tænker på er 802.11b standarden ... altså b standarden... som kun understytter 11 Mbit/s...

Den eneste forskel der er imellem den du linker til og den jeg linker til er at der er Adsl Modem indbygget i den dyre model ... og det er der ikke i den billige ...

Det skal foresten lige siges at alle WLAN accespoints som er lavet til 802.11g standarden .. også kan forbinde med 802.11b netkort ... og omvent ... de to standarder er nemlig kompatible ...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 17:26:44
Svar/Indlæg:
4120/115
Den firewall du har fundet, det er jo kun en "passiv" firewall, som der aligevel findes i de fleste alm. acesspoints!
Det eneste aktive jeg lige kan se der er, er det RPA filter der er i den...

"RPA Technology
Real-time Packet Authorization Technology utilizes Artificial Intelligence Infrastructure to monitor inbound and outbound data between the connected computer and the network or Internet as it inspects each packet of information and only allows access to addresses the Internet user has requested.
"

Hvilket jeg ihvertfald ikke lige kan se den store forskel imellem alm. SPI (Statefull Packet Inspection) og RPA?