Gammel 4.3GB HD - Problem i WinXP

Diverse d.  03. oktober. 2004, skrevet af SuperflyDK
Vist: 137 gange.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 18:31:17
Svar/Indlæg:
1503/128
Hejsa folkens,

Jeg sidder og skal redde noget data fra en gammel Samsung 4.3GB disk. Jeg kører personligt med 2 SATA diske i Raid 0 på min onboard SATA Raid controller, men plejer ikke at have noget problem med at smide en IDE disk til samtidig (gør det ofte for at lave backup).

Jeg har prøvet at rode med jumpers, og andre kabler - iøvrigt er 4.3'eren den eneste ting der sidder på kablet, og den er fundet i BIOS, og også af Windows XP. Problemet ligger i, at jeg ikke kan initialisere disken in Windows!

Jeg kan se den som en "Disk 0" i mit administrationsværktøj, hvor mit Raid er vist som "Disk 1". Jeg kan så vælge at højreklikke på "Disk 0" og vælge "Initialiser disk", men der sker ikke en dyt!

Nogen der har lidt tricks? :)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 21:05:52
Svar/Indlæg:
4120/115
Diskene skulle jo stå til master i gamle dage, selvom der kun sad en enkelt på den pågældene controller... Men jeg mener nu at det er bundkort afhængigt? så det du egentlig bare skal sætte den til cable select aligevel... Men du kan jo prøve lidt frem og tilbage!

Og du er sikker på du ikka har slået onboard controlleren fra? det er ikke på alle boards hvor det fremgård lige tydelig om de er slået til eller fra, + at du må ikke ha sat controlleren til f.eks. kun at køre ATA100 e.lign. for den gamle disk kan sandsynligvis kun køre ATA33!