Termisk "ler" - hvor kan det købes ?

Luftkøling d.  03. oktober. 2004, skrevet af Emillos
Vist: 936 gange.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2004 21:26:44
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor man kan købe sådan noget.
Det sad på mit club3d 6800, og det har en konsistens som ler.

Billede af "pastaen" kan ses i profil:
http://www.overclocking.dk/bil...

(ved godt jeg lavede samme tråd i går. Men vil ikke opdatere den:00)

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2004 21:29:24
Svar/Indlæg:
456/27
syyyygt 😉

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 21:29:30
Svar/Indlæg:
1548/24
er det ikke bare en form for thermiskpad?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2004 21:34:39
Svar/Indlæg:
14079/622
->#1
huh ?:(
:P

->#2
Ved det ikke :l
Men på gfx lå det som om det var "skåret" ud firkanter.
Og det virker vidst lidt ligessom lim. For jeg var nød til at skære det væk, da jeg skulle have køleren af

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2004 21:41:52
Svar/Indlæg:
14079/622
Jep :00
Det kunne åbenbart ikke tåle til en tur i fryseren :r.

Jeg har købt nyt, men det ville da være rart med 2 :)

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 21:58:09
Svar/Indlæg:
1548/24
#6 nu er det ikke for at forsvare nogen eller noget, men i mine øjne er et produkt defekt hvis det ikke kan holde til en tur i fryseren (der er jo heller ikke varme i de lastbiler de bliver transporteret i vel)

Så hvis det eneste der er sket er det så er det ok... hvis der er en anden grund (ex vand fra is i fryseren) så er det IKKE ok...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2004 22:04:07
Svar/Indlæg:
14079/622
Altså alternativet var at sende det tilbage til butikken, fordi (imo) det larmede alt for meget. :o
Og jeg havde pakket det godt ind, så det er ikke pga vand det er brændt af.
Jeg kan bare ikke klare at jeg har givet 5000kr for ét funktionelt kort.

Hvis det var røget pga. OC, havde jeg ikke sendt det tilbage.
Men det lavede bare pixelfejl :x

Måske bare min mening (:r)
Og i kan bare skælde mig ud :00

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2004 22:05:55
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er blevet foreslået SÅ MANGE gange herinde, at man skulle putte sit kort i fryseren, hvis man ville have gøre lim/pasta porøst

Zirax83

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2004 08:26:57
Svar/Indlæg:
73/8

Hvordan kan du sige at "Det er da syndt at du har været for naiv og stolet for meget på folk angående 6800 kortene også frost." Det er jo derfor at folk henvender sig herinde. For at få ting at vide som de ikke ved i forvejen. Jeg mener, hvad ville dette forum være værd, hvis alle gav sig til at skrive nogle falske kommentarer? Så ville OC.dk have et problem efter min mening. Det er self mandens egen skyld alligevel at hans kort ik virker eftersom det er ham selv der har smidt kortet i fryseren. Men hvis der er flere som har godkendt denne metode til netop den type gfx, så synes jeg da at, folk herinde har et problem.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 22:21:22
Svar/Indlæg:
3346/81
Sorry #0 - jeg er altså enig med BB - jeg kan godt huske den originale tråd hvor du ikke kunne få køleren af, og jeg synes heller ikke det er OK at RMA den! Jeg er helt enig med dig i at det er vildt mange gryn - har selv brugt 2 x 2.800 på 2 grafikkort - det ene fungerede perfekt ligeindtil jeg ville pille shimmen af GPUen hvorefter den ikke virkede længere. Det kan man s'gu da ikke RMA og have god samvittighed!

Ud og tjene nogle flere gryn og nap en "tudekiks"!

Tomgun

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 22:32:13
Svar/Indlæg:
3346/81
#15 - Ikke fordi dette skal blive til en spejdersang, men mit Asus XT kort står på skrivebordet mellem mit tastatur og min skærm - for ikke lige at glemme hvad der kan ske når man piller. :l

Tomgun

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 00:21:03
Svar/Indlæg:
527/21
BB jeg tror allerede med dit første indlæg at du har givet din mening til kende, så behøver du vel ikke lege politimand?

Det er jo fuldstændig op til -Emillos- moral hvad han vil gøre ved kortet. Det eneste vi som forum brugere derfor skal forholde os til er om vi kan hjælpe manden med hans spørgsmål.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 00:32:40
Svar/Indlæg:
3346/81
#17 - Du mener altså ikke at der er noget behov for at der er nogen der ventilerer hvad der er etisk korrekt eller ej?

Så når der f.eks. er nogen der skamferer en hest, og derefter spørger hvordan man sletter hjulspor, så skal vi bare tage stilling til hvordan man teknisk bedst kan skjule sporene?

Selvfølgelig er det op til -Emilios- moral (eller mangel på samme) at afgøre hvad han vil RMA eller ej, men det skal da ikke forhindre f.eks. BB i at kommentere på hvad han mener om den handlemåde - hvis vi generelt ikke tør tage stilling til, eller ytre vore meninger om andres gøren og laden, hvor ender vi så?

Tomgun

Brovang

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 00:39:12
Svar/Indlæg:
197/19
#17 helt enig :e

#0 hvis du ikke kan finde den rigtige type, så brug noget andet, og send den, går den så går den 8)

Du har jo støttet firmaet, og det koster dem LANGT fra 5000,- at give dig et nyt kort, og selv om det gjorde, hvad så? det flytter ikke nogen % på deres indtjening :)

Jeg kastede en IBM HD i gulvet engang den ikke virkede, så printet knækkede, den fik en af mine venner, sendte den til IBM, som sendte ham en ny retur, endda med et pænt brev om de håbede han var tilfreds :e

#18 at sammenligne skamferingen af en hest, med at sende et grafikkort retur(godt nok selvforskyldt..)
WOW, du er da godt nok langt ude af proportioner nu...

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 00:41:59
Svar/Indlæg:
3346/81
#19 - bla bla bla - og hvis jeg napper en krone fra dig, så mærker du det heller ikke - vel?

Men når nu alle 8454 brugere herinde har gjort det et par gange pr. måned, så bliver der s'gu nok lavvande selv i Brovangs kasse!

Tsk tsk tsk :00 :00 :00

Langt ude - næh, "Det er ikke pengene Mortensen, det er princippet" - og min tanke var at stille sagen lidt på spidsen ved at vælge et eksempel som f.eks. selv du ville lægge mærke til.

Tomgun

Brovang

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 00:52:44
Svar/Indlæg:
197/19
#20 LOOL, jeg ser nu at din signatur passer perfekt til dig :i

og hvis og hvis og hvis.... og hvis nu samtlige vinger faldt af alle danske vindmøller og hver især dræbte 4 mennesker, så ville vindmøller blive forbudt i danmark..

citat "bla bla bla"....... tja det siger vist mest om dig :e

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 00:58:31
Svar/Indlæg:
3346/81
#21 - Da det indtil videre er et såkaldt demokratisk samfund vi lever i, så har vi alle ret til at ytre vores mening! Selv dig 🙂

Forskellen er at jeg forsøger ikke at latterliggøre dit synspunkt (bla bla bla til trods) men at anskueliggøre mit.

Den opfattelse deler du ikke, og du mener åbenbart også at det er helt legalt at snyde diverse firmaer, hvem det siger mest om vil jeg overlade til andre at bedømme.

Tomgun

Brovang

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 01:13:09
Svar/Indlæg:
197/19
#19 - bla bla bla -
Tsk tsk tsk
som f.eks. selv du
Selv dig :)

tja, du synes vel det er tydeligt at du ikke prøver at latterligøre mig..

og ja, alle har ret til deres mening, men det her er et hw/oc forum det troede jeg i det mindste, og ikke en etisk klub.

uanset, er der vel ingen grund til at vade i det, moralens vogter(bb) har vel gjordt sit til at gøre opmærksom på det umoralske i det. så står det jo alle frit for at lade være med at hjælpe dette uhæderlige menneske :e

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 01:45:47
Svar/Indlæg:
3972/242
big bird.du er heller ikke bang for at overclock selv.så tænker man :00 har du aldrig sent noget til rma?jeg kan godt forstå din point. ;)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 01:51:38
Svar/Indlæg:
4338/142
Tjah.....uden at ville påtage mig rollen som moralens vogter - vil jeg bare lige påpege, at falske RMA-sager er med til at holde hardwareprisen oppe for alle os nørder.

Jeg forstår både -Emillos-, BigBird og Tomgun's problemstilling - men jeg befinder mig nok moralsk i nærheden af de to sidste :)

Til slut vil jeg citere min gfx manual:

"Do not leave the equipment in an unconditioned environment with a storage temperature below -5* C or above 60* C. It may damage the equipment."

Roughly translated:
"Opbevar ikke pågældende udstyr i et utempereret lokale med opbevarings-temperaturer under -5, eller over 60 gader. Dette kan medføre skade på udstyret."

Dette er iøvrigt også et 6800 kort.

CC

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 07:55:04
Svar/Indlæg:
456/27
lad nu være ! i har åbenbart ingen sans for hvorn en forretning virker !...lol butikken kommer til at betale....ja ja og jeg er julemanden!

de sender det ind til gfx firmaet som så sender et nyt..den er sku heller ikke længere! så plz i stedet for at spilde tiden på sådan noget, så kom da i gang med at oc !

0*..send det nu bare ind . inden garantien udløber....bare sig den lavede pixl fejl!..eller sådan noget...du kan komme med den ladeste undskylding og du vil stadig få dig et nyt kort :00

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 08:42:40
Svar/Indlæg:
2664/97
26# Hvem er det nu lige de ringen sans har for hvad her?? Tror du skal tænke dig mere om før du lufter dine meninger
For fanden da, det er sku da ligegyldigt hvem du snyder, om du snyder butikken, producenten eller din egen lillebror, det kommer sku ud på ét! Håber fandme der er nogend er på et tidspungt tager dig så hårdt i røven at du kan mærke det på din økonomi i 2 måneder bagefter, bare for du kan lære det moralsk rigtigt. Det er sku da for dumt at snyde.. '

Brovang# ja lidt det samme som jeg sagde til 26# :00

24# hvis du nu læser, så skriver han faktisk i 15# "#14
Jeg har skam også flere enheder på samvittigheden som er gået i stykker pga modificationer eller på anden brugt på anden måde end normalt. Og de enheder ligger i kasser i pulterrummet, til advarsel for mig selv. "

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 09:40:26
Svar/Indlæg:
456/27
27#..jammen du er da flink. jeg VED hvorn det er i butik..og ja undskyld hvis jeg bare siger de facts der er..VI for penge firmarene for at sende fejl vare tilbage til dem!...(og ja det gør vi ! så lad være med at flame mig...for så er i fandeme smålig!....)

vi som forhandler er lige glade med defekte varer...self det er ikke nice hvis det er vores skyld, men i dette tilfælde er det selve mærket/det producernde firma's skyld. selv det er ikke moralsk rigtigt MEN lad nu være med det (pis) at blablabla 0# gør det dyrer for os alle sammen...for det er hvad producenten sætter proto prisen til. Og kom ikke at sige at han sørger for det for HVIS man skulle kunne mærke forskel i pris. så skulle mange MANGE mennesker på verdens plan gører sådan noget!...og her taler vi om millioner af kroner. i må huske at disse produkterbliver lavet i millioner dagligt!...bare kik på corsair's "lille" afdeling i usa. de laver dagligt over 1 million ram .. og det er jo så kun 1 mærke!
og i må huske at nvidea er MEGET større!! det er jo ligesom at sammel ligne hr jensens lille slagter forretning og antonius kæmpe slagter udsalg !,

Gadzilla

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 10:31:06
Svar/Indlæg:
346/42
Så fik i da smadret hans tråd rimlig meget. :00

Mvh

Gadzilla :p

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 11:18:55
Svar/Indlæg:
1494/10
Lige en ting...

Hvis i mener at man ikke skal sende et kort til rma hvis man har haft det i fryseren?

Hvad så hvis man har clocket kortet og giver det en meget højere spænding end det er lavet til? Skal man så også lade vær med at sende det til RMA? Det er jo også en selv der har sat spændingen op og sat clock frekvensen op ;)

Jeg er rimlig sikker på der er flere grafikkort der er gået i stykker af OC end der er af frost. Det er begge ting man selv har været skyld i, så hvorfor skulle producenten nægte at bytte den ene hvis de ikke nægter at bytte den anden?

H_L

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 11:42:39
Svar/Indlæg:
288/39
Hvis #0 har beskadiget kortet uden for garantien, så burde han ikke kunne få det lavet eller byttet, men det lyder som om, at personer som dig er ligeglade med årsagen og gerne bytter det til et nyt, hvilket jeg synes er en forfærdelig dårlig moral, og generelt pisser mig af, at folk har den holdning.

Siden du har pengene til, at anskaffe dig sådan et lækkert system, burde du ikke ha' problemer med at købe dig et nyt gfxkort.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 16:44:41
Svar/Indlæg:
2664/97
28# Nu vil jeg så gerne se dig citere hvor det er jeg siger det er FORETNINGEN og ikke PRODUCENTEN der kommer til at betale..

Synes stadig det er meget dårlig moral, og at det du sidder og siger er noget værre lort at lukke ud.

29# :r:r:r

30# De skal hverken bytte det ene eller det andet af de kort!!!

31# bare fordi man har haft råd til noget, betyder det ikk man har råd til det igen ;)

dryz

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 17:53:24
Svar/Indlæg:
519/32
#30... Jeg har da futtet en cpu af ved at give den for meget spænding (hvem har ikke?), men jeg drømte da ikke om at RMA´e den. Jeg syntes det er en totalt dårlig holdning, og sætter overclocking i et dårligt lys :l

OcBedstefar

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 18:08:15
Svar/Indlæg:
398/29
Hold kæft en omgang whinere! - Ødelægge hans tråd, synes jeg ikke man kan kalde det. Men moralsk er man sku forpligtiget til at overholde reglerne, synes det er direkte forargeligt ... hvis han sender det til RMA håber du får lov at betale en fragt, og bliver bonget for den og ikke får noget som helst udover, et brev om at du ik skal volde dine ting :)

Har meget svært, ved at sympatisere med den slags der... Når man har ødelagt det, ved at bryde de foreskrifter der er ... så man selv drage sig ansvar!

Og hvad er det for noget alle jer, der løber tom for saglige argumenter så er jeres vokabolarium ikke større end "bla bla bla" ... så brug dog pæren...

Som CC så smukt sagde det så er det her ris til egen røv, netop fordi at det er os, som følger reglerne der skal betale...

i har min fulde foragt!

have a very nice day...

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 18:12:02
Svar/Indlæg:
456/27
har jeg sagt at han skulle gøre det? sende det tilbage. nej jeg sagde at han selv skulle tænke sig om! jeg kunne aldrig gøre sådan noget pis! det er som at sige: jeg kørte galdt med en tunet knallert MEN jeg vil stadig have penge!...bare fordi jeg siger de ting som faktisk er facts , betyder jo ligesom ikke at jeg kunne finde på sådan noget lort. alså slap da af ; bee cool be happy . jeg sætter bare focus på at man som forretning ikke midster penge ! som det i whine/snakkede meget surt over, og at det jo ligesom var i realiteten MEGET små penge i forhold til hvad f.eks nvidea laver hver dag.

sry for at have taget noget focus fra det du faktisk spørger om 0*

OcBedstefar

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 18:14:58
Svar/Indlæg:
398/29
#36 - om det er forretning, producent eller Jesus Christ the Almighty så kommer der til at være os, der skal købe produkter senere hen der skal betale for det!

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 18:23:40
Svar/Indlæg:
2664/97
36# oki sry :r det bare lidt den måde du skrev det på, lignede du havde samme holdning som Brovang derfor jeg svarede dig på den måde.. :p ;)

35# kan godt være det lidt ødelægger hans tråd, men synes nu det høre til her, nu da det blev startet her, og du skriver jo også selv i tråden ;) :p

Jimbo.dk

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 18:34:21
Svar/Indlæg:
104/12
op til en selv om de vil smide det til rma.. rager ingen andre, selv om han deler det med os andre at han vil gøre det..

Ghostav

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 18:38:43
Svar/Indlæg:
310/38
Det er forfærdenligt at se hvor lav folks moral er.

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 18:42:02
Svar/Indlæg:
456/27
37# ja..til en hvis grad!...men i sidste ende kan man godt sige at det kommer til det. men der er alså meget der øger og sænker prisen! for et firma som nvidea tænker alså ikke over at prisen skal være så lav som mulig! de har også en andel der ! de sænker prisen KUN når det er nødvendigt! så som da deres nye high end gfx kort kom ud! så kunne deres før hen high end kort jo ikke komme til at holde deres orginale pris . så de var nød til at sænke prisen for disse kort , da de heller ikke, vil miste kunder. For der vil altid være kunder, som ikke går efter det bedste ! men går derud over efter som f.eks efter et rimeligt kort som for eksempel godt kan have tv out men nødvendig hvis ikke kan spille d3 i high details. og det er jo derfor kort som ati's/nvidea ældre kort stadig er på markedet!

Brovang

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 19:36:42
Svar/Indlæg:
197/19
HAR HAR HAR, det er sørma en underholdende tråd den her :) :) :)
Sjovt at se alle de små selvudnævnte "moralvogtere" udlevere sig selv totalt :e :e :e

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 19:57:21
Svar/Indlæg:
456/27
lol ja lidt 😉 og staklen som spurte har endnu ikke fået hans svar ..lol :00 :p :e

dryz

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 20:13:34
Svar/Indlæg:
519/32
Nice profil du har dér Brovang... den er lige så tom som dit hoved ;) Der er ikke tale om "moralvogtere" men derimod personlig integritet, men det siger dig vel en klaphat :l