#5 forresten foo den tråd kunne jeg ikke bruge til en klap hat!!
jeg har en Zyxel router har sat under NAT indstillinger porten til åben men det virker ikke af den grund så det kan jeg altså ikke bruge til noget så håber du stadig har interrese i at hjælpe virker som om du har forstand på det!!
hvis du har en zyxel så har du også webinterface, hvis det er et tiscali-abonnoment du har, så er det dit kundenummer/pass der er login. Du skal gå til http://192.168.1.1:8008 (her er porten vigtig, ellers finder du ikke noget) og finde Advanced setup menuen -> NAT -> SUA only skal være valgt, og så skal du trykke på edit details, så kommer du ind til en liste hvor du kan vælge hvilke porte der skal åbne og lukke. I dit tilfælde hvor du skal have åbnet 6112 skriver du 6112 i start og end port no. og i IP adress skriver du din interne IP, ikke den eksterne.
Det du gør her er at fortælle at al traffik på routerens port 6112 skal vider sendes til din IP adresse på LAN netværket.
\\foo`
Har du ikke tiscali, så står user/pass nok et sted i nogle ISP papirer eller en manual til routeren.
måske jeg også lige skal nævne at i tråden herover hvor jeg bruger ip 192.168.1.1, det gælder for tiscali, ved det er noget andet for cybersity og sikkert også noget andet for TDC, men den IP skal altså svare til din gateway