Problem med bærbar

Diverse d.  03. oktober. 2004, skrevet af Jam The Man
Vist: 253 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 23:50:48
Svar/Indlæg:
976/138
Hej Jungs

Min mors bærbare har lige siden hun købte den (1599 + en forsikring til over 2k) ikke voldt andet end problemer. I starten gik den ud hvis man spillede på den i mere end 1 kvarter (i fx. cs!). og vi sendte den til rep. hvor de efter sigende skulle have fået den til at virke ved at skifte en blæser.

Så gik der et par måneder hvorefter netkortet gik i hax, og vi var nødt til at tape netstikket fast på en helt specielt måde (noget med nogle tændstikker og div.) får at få forbindelse. Så røg den til rep. igen. Da den så kom tilbage fik vi en rigning på 300 fordi de sagde at der ikke var nogen fejl. Vi bad så ekspedienten (i merlin) kigge ind i netkortet og det var her tydeligt at et af benene nu var bøjet op ad. Han var heldigvis forstående og vi skulle ikke betale regningen og han sendte den ind igen. Da vi så fik den igen virkede det fint nok.

Men der er stadig problemer med stabiliteten og det bliver værre og værre. Lige her for få minutter siden skulle min mor skrive noget ud fra internettet (det eneste som kørte var iexplore) og efter den kom til side 3 gik den ud igen.

Mit spørgsmål til jer er så:

Burde vi ikke kunne gå ind til merlin og bede om at få en helt anden model, fordi der tydeligvis er en fabrikationsfejl på denne, når vi nu engang har købt så dyr en forsikring som ifølge ekspedinten gør at computeren ikke taber værdi så længe den er bindende (4 år)???

Computeren er købt i oktober 2002 og er en :

Fujitsu siemens Amilo D
Intel P4 2.4 ghz
256 mb ram
32 mb ati et-eller-andet gfx (ikke delt)

Er der nogen som har en ide om hvad vi kan få??? Eller måske nogen som også har haft problemer med en FS Amilo D???

PS. jeg ved ikke lige hvad forum jeg skulle smide den i så den kom her!

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 23:56:09
Svar/Indlæg:
4263/107
Pengene retur ! :o

Den har jo tilsyneladende været fejlbehæftet fra første dag ;)

Læste om det et eller andet sted, og Merlin skal (selvom de sikkert ikke vil) give dig pengene tilbage hvis den har været til rep. x antal gange/x antal dage hvis du har lyst til det.

For de penge i får tilbage vil jeg anbefale jer at købe en bærbar et andet sted ! ;)

SVK

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2004 00:21:00
Svar/Indlæg:
162/12
Det er noget med at butikken maks har 3 forsøg til at rette en fejl ellers skal varen ombyttes til en ny. Ved dog ikke om det gælder når det er forskellige fejl.

Der må være nogen herinde der er skarpe mht. købelov og så'n...

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2004 00:26:33
Svar/Indlæg:
1536/33
Du må få pengene tilbage hvis den har været til reperation for 4. gang. Men ved ikke om det gælder inde for en hvis periode.....

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 01:53:14
Svar/Indlæg:
4337/121
i skulle have fået jeres penge tilbage efter første rep forsøg

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 09:01:18
Svar/Indlæg:
326/165
Med den forsikring ville jeg oveveje at "komme til" at skubbe bærbaren på gulvet. Ja undskyld, jeg ved godt at man ikke må gøre sådan noget, men hvis Merlin ikke er til at hverken at hugge eller stikke i mht. pengene retur / ombytning til anden maskine, så er det måske sidste udvej.
Det er selvfølgelig kun hvis forsikringen i har købt dækket omtalte scenarie :)

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2004 09:34:03
Svar/Indlæg:
361/82
Det er jo inden for 2 år det gælder det med 3 forsøg så jeg ville skynde mig at smutte ind i merlin og kræve de penge tilbage da de har haft tre gange til at fikse problemerne uden at det jo har hjulpet.

Peewee-

Overclocker
Tilføjet:
04-10-2004 09:35:41
Svar/Indlæg:
13/3
Kunne godt tænke mig at se nogle steder hvor man konkret kan se hvor mange gange den skal have været inde og hvad man har ret til at forlange. Det andet kan vi ikke rigtig bruge til noget.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2004 11:58:06
Svar/Indlæg:
361/82
gå ind på forbrugerstyrelsens hjemmeside eller ring til dem...det står i købeloven

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 18:43:23
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg tror vi går ind med den og bedere dem om at rette fejlen, og hvis det ikke virker, så kræver vi at få vores penge tilbage eller en anden maskine i samme prisleje!!!