VIA chipset+SP2 brugere

Bundkort / CPU d.  04. oktober. 2004, skrevet af Illuminati
Vist: 259 gange.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 09:26:01
Svar/Indlæg:
10398/435
hvad gør i når i installerer motherboard driver, tager i AGP driveren med?
og vil der være performance forskel hvis man ikke gør? jeg ville nemli ikke mene at der skulle være forskel, da agp driver ikke just er noget man optimerer indenfor, men kom med jeres mening.

grunden til mine spm:

AGP driver recommendation:

To deliver a quality user experience, a universal standard for AGP drivers, UAGP35, is being adopted by all chipset vendors with AGP 3.5-capable hardware. VIA have worked with Microsoft on this issue for a long time and continue to do so. There are many VIA AGP3.0/3.5 devices which are supported in SP2. VIA's AGP driver contained in the latest Hyperion 4in1 drivers will work properly with Windows SP2, however, the default Microsoft driver is recommended. Please follow the advice below, depending on whether you are installing WinXP and SP2 on a clean system or installing SP2 on top of WinXP SP1.
http://www.viaarena.com/defaul...

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 11:43:34
Svar/Indlæg:
1713/31
Lavede engang en computer for en... lavede nogen før/efter resultater. Han gik fra 2500 point til 8600 point (Ti4200) i 3dmark 2001SE ved at jeg installerede Sis AGP driveren. Med VIA SKAL du installere VIA 4in1 driveren for at opnå samme ydelse/få det optimalt... samme med Intel chipset. INF driveren er faktisk en AGP driver, men også driver til diverse ting i southbridgen (USB, IDE etc.)

Kan se der er nogen instruktioner til hvordan du installarer den under SP2... men du bør installere den... giver ca. 3 gange så meget performance. Det kører rigtigt dårligt uden... man kan kalde den for en "chipset" driver :)

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 15:24:49
Svar/Indlæg:
1103/38
samlign det med en scooter der lavet til at kører 60km men er droslet til de 30km.

det samme med dit chipsæt uden driver og med driver ;)

måske et dårlig eksp men overdrivelse fremmer forståelse hehe :e

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 00:56:53
Svar/Indlæg:
10398/435
ok... troede faktisk ikke native xp driveren var så skod... altså bare så længe den er kompatibel med chipsettet, hvilket den er for VIA's vedkomne..
men tak for svar! har lagt Hyperion AGP ind.