har et epox 8rda+ den er begyndt at kører underligt så har jeg kigget på boardet og fundet den kondensator som sidder ved ramportene og sydbroen er lidt bulet mon ik den er død?
der står på boardet CE38 og på kondensatoren står der GSC
er den helt alm kondensator som sidder i en strømforsyning eller ligende da jeg har en der død som kunne bruges.
Nu hev jeg lige mit gamle 8rda+ frem. Følgene data på CE38 er 1500 uF & 6.3 volt. Sådan kan du købe i elektronik forretninger.. Du går bare ind og siger: Jeg skal bruge en elektrolyt kondensator på bla bla bla!! :D hiver loddekolben frem.. Og skifter den. Du skal bare være sikker på at vende den rigtigt. Stregen på siden af kondensatoren er minus. Det koster max 10 kr at lave.. :)
>> Ebzen <<
PS: du checker selvfølgelig om der er flere der "buler" eller lækker
Tro mig.. Du har ikke gjort noget forkert.. Epox og et par andre motherboard fabrikanter har brugt en dårlig leverandør af kondensatore. Faktisk kan de skifte det gratis...Men så skal man sende det til usa og bla bla bla.. Det tar 100 år! Frem med loddekolben.. Køb nogle elektrolytter der kan tåle 105 C. Så køre det for dig.. :) Har satme mange der buler på mit.. Bundkortet køre.. Men der er også fejl på det.. Såh jeg har valgt at skifte det ud med et AMD64 system. :D
>> Ebzen <<
PS: Jeg vil forresten ikke anbefale dig at tage en brugt kondensator. Den kan være halv død.. Såh.. Så står du i samme situation. Heller købe en ny til omkring 2-3 kr. :)