Butikkers leverings tid, Lov&Ret?

Hyggehjørnet d.  04. oktober. 2004, skrevet af Rubberbob
Vist: 244 gange.

Rubberbob
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2004 15:39:36
Svar/Indlæg:
77/7
Nu har jeg bestil nogle ting på nettet og fandt dem via edbpriserDOTdk. Der fandt jeg et firma som både havde varen hjemme og havde kun 1-2 dages leveringstid. Jeg går ud fra at de forskellige firmaer oplyser om div info´s til edbpriserDOTdk herunder leveringstider.

Nu er mit spørgsmål :

Da jeg bestilte i onsdags d.29/9 burde jeg så ikke sidde med min vare i hånden nu? Jeg ved godt der var en lør/søn imellem men hvis de havde skidtet hjemme om onsdagen kunne det så ikke nås til fredag eller NU mandag?

Hva siger loven? Kan firmaer bare smide om sig med leveringstider og skidt som det passe dem? Ska man bare se igennem fingrene med at skulle vente selvom de reklamere med kort leveringstid? ?:(

Stoned_Badger
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2004 20:18:05
Svar/Indlæg:
894/36
Det kan de vel....



melander
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 11:42:02
Svar/Indlæg:
211/39
prøv og skrive til firmaet du har bestilit hos og såørg hvor dine varer er henne,,, de har sikkert en god forklaring.

har du tjecket af leveringstiden hvar den samme på edbpriser.dk som på forhandlerens.side ?? da edbpriser har rimelig mange fejl.





melander
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 11:42:56
Svar/Indlæg:
211/39
prøv og skrive til firmaet du har bestilit hos og såørg hvor dine varer er henne,,, de har sikkert en god forklaring.

har du tjecket af leveringstiden hvar den samme på edbpriser.dk som på forhandlerens.side ?? da edbpriser har rimelig mange fejl.

men tror suk ik der er lavet en lov om af de skal levere inden den og den dag hvis de skriver de kan, men det går jo bare ud over dem selv af de laver fejl, hvilket vel også er straf nok.



Stoned_Badger
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 13:44:49
Svar/Indlæg:
894/36
Du har vel faaet et Track and Trace nummer



Rubberbob
 
Overclocker
Tilføjet:
05-10-2004 14:58:37
Svar/Indlæg:
77/7
nej nej. På edbpriser stod der 1-2 dage og i mailen fra firmaet 1-3 dage. Nu ligger min vare på posthuset og ska ned og hente den omlidt.

Men jeg mener bare hvis det nu er et generalt problem burde der gøres noget. Det kunne jo være en gave eller noget temlig vigtigt man havde bestilt. Og når de modtager en odre en onsdag så er de 3 dage gået om fredagen. De ska ikke sløse.. så må de skrive 4-6 dages leveringstid.

Bare et lille irritations moment i mit liv. :p