lige pt. leverer INTEL de billigste systemer med god ydelse.
Er man en rig svend, eller bare glad for at bruge penge kan man gå efter et af de højere amd systemer, men man skal regne med at komme af med 1500-2000 mere pga. cpu'en.
Alt det med det ene og det andet, det er ikke en religion, men et simpelt stykke hardware som kan måles og vejes, jeg går primært efter pris/ydelse, og der har det skiftet en hel del gange, intel har været foran fra celeron 300A's tid og frem til celeron2 566-600-633mhz, herefter tog amd's XP cpu'er over mht. pris/performance, ddr ram og deltra extreme blæsere :)
Det er først begyndt at være mere ensartigt med pris/performance for nyligt, indtil for et halvt års tid siden, var xp1700+ og lign. cpu'er der kunne klare 2200-2600mhz de setup's der gav bedste pris/performance, men nu er både cpu og bundkort nede i pris for intel 2.4-3.2ghz cpu'er, så de har "mellemklassen"
I toppen finder man s939 amd setups og til dels s754, som jeg dog mener ligger for tæt på intel, og mangler HT, til at de er værd at skyde penge i. hvis xp3000 og 3200+ fik et lille hak ned af i pris, vil det dog klart blive "low-end" performance systemerne for fremtiden, og følger amd samme strategi som de har gjort hidtils, så skal der nok dukke nogle billige cpu'er op til under 1000kr inden alt for længe.
I må kalde mig næsten hvad i vil, men folk der kun sværger til det ene eller det andet, uden at have nogen grund for det vil jeg tillade mig at kalde smådumme.
Man kan idag ikke købe ustabile systemer, og inkompatibelt hardware, de tider er for længst ovre, grovt sagt sluttede de med via kt133, og siden dengang har stabilitet ikke været en faktor hverken med amd eller intel setups.