The Inquirer

Om siden d.  05. oktober. 2004, skrevet af KIJ
Vist: 469 gange.

KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 16:30:47
Svar/Indlæg:
499/767
Jeg er efterhånden godt træt af at se folk hænge The Inquirer ud som værende utroværdig, og jeg kan se at flere læsere deler min holdning. Hvis The Inquirer var utroværdige ville vi selvfølgelig ikke bruge dem som kilde på hverken Overclocking.dk eller Hardware-Test.dk.

Det er klart at når man, som The Inquirer gør, benytter sig af kilder inde i firmaer, for at få insider-viden, så vil man få nyheder, som ikke altid holder stik. Men tænk på at personerne som "lækker" viden, kan risikere deres job, og samtidig kan firmaer nå at ændre deres taktik/produkter mange gange på kort tid.

Uden sites som The Inquirer, ville i brugere/købere først få besked om nye produkter, når de blev annonceret, og prisfald fra AMD/Intel ville man også først få viden om, når de skete - og det syntes jeg personligt ville være trist... :00

Konsekvensen er at jeg fra nu af, vil deaktivere indlæg i mine nyheder, der kritiserer brug af The Inquirer som kilde, da jeg betragter dette som OT, medmindre der er en god grund for kritikken... :l

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 16:33:28
Svar/Indlæg:
3329/182
Du er bestemt ikke ene om den holdning - her på det sidste synes jeg vi har set mange nyheder hvor The Inquirer bliver brugt som kilde og folk så sviner dem til - selv om det har vist sig at holde stik stort set alle gangene.

Men det er jo stadig om til folk selv at danne sig en mening om dem :l



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
05-10-2004 16:40:33
Svar/Indlæg:
7881/1165
Næsten enig... theinquirer er ikke en dårlig side. Vi skal dog stadig holde fast på at en stor del af det er rygter!! Som nævn i 0#
Jeg læser da derinde flere gange om dagen. Men tager altid forbehold for, at det enten er et falsk rygte eller en måde for firmaerne at lave propaganda. Hvilket ikke nødvendigvis betyder at siden er utroværdig, men kan forvrænge virkeligheden eller at der ikke nødvendigvis er hold i rygtet eller holdningen!!
Selvom det måske kun er 1 ud af 100gange, så sker det da, især når theinquirer kan poste op til 20-30nyheder om dagen!!
;)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 16:50:50
Svar/Indlæg:
2353/24
#0
det er self op til dig hvad du vil gøre.., men hvis du læser i denne tråd http://overclocking.dk/forum.a... så ville du se,a t der flere gange er blevet anbefalet at man lægger sit kort i fryseren, for at få limen af.... der hvor jeg ville hen er at man skal stille sig kritisk, til hvad man læser.

#2
hvis vi siger at Theinquire poster 30 nyheder om dagen, og at 1 uf af 100 er forkert. det ville svare til at der er min. 1 for hver 3-4. dag eller 1½ en gang om ugen. Og vi Mennesker har en tendens til at lade det negative overskygge det posetive, eller sagt på en anden måde, vi husker bedre prins joakims og alexandras skilsmisse, end droning margrethes fødselsdag.



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 16:51:31
Svar/Indlæg:
1404/19
- Men man må da sige at skribenterne på oc.dk / h-t.dk er gode til at finde dem som er mere troværdige end andre.. :)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 16:52:15
Svar/Indlæg:
2353/24
#4
det er jeg helt enig i



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 16:53:46
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg læser da selv nyhederne igennem på The Inquirer hver dag, og langt de fleste af deres historier holder da også vand, så at sige.

Engang imellem har de så IMHO været på dybt vand, men som med så mange andre informationer man kan tilegne sig på diverse "nyhedssider" på nettet er det altid fornuftigt at tage tingene med "et gran salt". Gør man det er der mange interessante ting at finde der, måske netop fordi de ikke er bange for at skrive noget andre ikke ville?



Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 18:37:50
Svar/Indlæg:
751/42
Et godt fingerpeg til at spotte en potentiel "varm luft" nyhed på TheInq er hvis forfatteren er angivet som "Inquirer staff" og ikke en enkeltperson. Det plejer at være fornuftige ting der kommer fra Theinq ellers, blot deres skribenter står ved nyheden med eget navn, så er der gerne lidt mere hold i sagerne der bliver lagt frem.

Mvh. Uffe



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 19:30:55
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg aner ikke hvor troværdige de er normalt men vi kommer ikke uden om at de har en tendens til at smide nyheder op som ikke er gennemtænkt.

Som fx. da de skrev at man kunne lave sin hdd større ved at åbne en "skjult" partition, det viste sig dog at det var svindel og at man ødelagde sine data hvis man fulgte rådet.



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 19:34:22
Svar/Indlæg:
2307/37
Eftersom jeg er en af dem, der har faret frem med bål og brand imod usaglige ytringer imod TheInq, så kan jeg selvfølge kun tilslutte mig bevæggrundene for denne tråd.

Når en historie på TheInq bliver beskrevet som et rygte eller et insider tips, så skal det selvfølgelig behandles derefter og ikke som den skinbarlige sandhed - det væsentlige er vel at TheInq IMO netop ikke lægger skjul på, hvornår der er tale om rygter m.v. ;)



OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 21:05:37
Svar/Indlæg:
398/29
jeg har set megen kritik af The Inq i den tid, jeg har læst på den her side... men i samme tid har jeg aldrig set det dokumenteret ... og hvis de skulle have en succes-rate på 99% så anser jeg det for at være ret godt, når de så at sige "foregriber" begivenhedernes gang...



Quato
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 21:29:47
Svar/Indlæg:
240/13
#8 Så vidt jeg husker den historie med den skjulte partition på HDDen, så stod der, at det ikke var bekræftet, men at de meget gerne ville høre fra folk, der havde testet, så de kunne enten be- eller afkræfte det.
Og så har de vel ikke påstået mere end de vidste.

Quato



Quato
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 21:37:05
Svar/Indlæg:
240/13
#8
Kan det passe, at, der i den nyhed du snakker om stod dette?

READER WILEY SILER has sent us a method which he said was discovered by Scott Komblue and documented by himself which they claim can recover unused areas of the hard drive in the form of hidden partitions.

We haven't tried this here at the INQUIRER, and would caution readers that messing with your hard drive is done at your own peril and very likely breaches your warranty. Here is what Wiley and Scott did. µ

Jeg mener de i sidste halvdel fortæller tydeligt, hvad de mener om forsøget.

Quato



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 22:02:15
Svar/Indlæg:
688/32
#12

Ja jeg mener det var den.

Jeg mener også at de ændrede nyheden efter det kom frem at det var svindel.



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2004 23:31:19
Svar/Indlæg:
2307/37
#13, nu digter du vist :00

Jeg har aldrig oplevet, at TheInq har ændret en nyhed uden at gøre opmærksom på det - de har tit tilføjet et UPDATE til deres historier eller postet en ny historie med info, men at de decideret skulle prøve at skjule noget, tvivler jeg stærkt på...



Bostorm
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2004 23:53:55
Svar/Indlæg:
256/18
#13

Du husker forkert!!! Jeg kan tydeligt huske nyheden, og var selv meget skeptisk overfor om det nu også kunne lade sig gøre. Og der stod det samme den første dag som efter at det kom frem at det var svindel.

Overser jeg noget, eller er de brugere der mener TheInq poster falske nyheder ikke kommet med nogle konkrete eksempler?! Jeg har nemlig kigget en del efter dem, men kan ikke finde dem.




#16
GORK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2004 07:50:57
Svar/Indlæg:
676/43
Helt fint med mig KIJ, jeg synts også det kan være ret så interesant det de skriver på Inq...