64bit mobil eller centrino

Diverse d.  05. oktober. 2004, skrevet af Jakob Stegger
Vist: 494 gange.

Jakob

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2004 16:35:00
Svar/Indlæg:
2/2
Vil have en bærbar og jeg vil gerne have hjælp til to beslutninger.

AMD 64 bit mobile eller centrino. Kører blæseren konstant på 64 bit, er deres strømforbrug for stort, hvor meget mere kraft får jeg?
ATI 9700 m/64mb eller ATI 9600 m/128mb?

På forhånd tak til Jer, der forhåbentligvis svarer, da jeg har stor respekt for den viden, der bliver delt i dette forum. Der er garanteret mange novicer, som jeg, der suger til sig.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2004 09:45:16
Svar/Indlæg:
1685/240
Ved ikke så meget om de nyere mobile processorer fra AMD, men kunne ike forestille mig andet end at de funker på samme måde som de altis har gjort, nemlig at de regulere deres hastighed efter arbejdsopgaven. Dette gør selvfølgelig at varmeudviklingen bliver begrænset væsentligt, hvis en 2GHz, kun opererer med 1GHz hlvdelen af tiden.

Med hensyn til GFX, ville jeg personligt nok vælge et radeon 9600 med 128mb ram, da ramene er en vigitgi del af dens performance, og 9700 chippen er slet ikke så god i forhold til 9600 chippen at den kan klare sig med det halve antal ram.

Jeg er ikke nogen ekspert her, så du skal ikke tage mine råd for endegyldige, da jeg sikkert har misforstået nogle ting, men det skulle meget gerne være rigtigt :)

\\foo`

Cykelskur

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2004 14:19:58
Svar/Indlæg:
151/10
Det skulle gerne være muligt at finde et 9700Pro mobile med 128mb RAM

Alle de "bedre" bærbare bruger centrino og ud fra dette vil jeg sige at det er det bedste...

Men kan også være jeg har misforstået nogle ting;)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2004 19:18:24
Svar/Indlæg:
1685/240
centrino er jo ikke en processor men en teknolgi.

Centrino betyder at det er en Intel mobile processor, at det er et Intel mobile chipsæt og at det er en intel wifi netkort.
Centrino er Intels mærke for at man får noget der virker sammen, og som er gennemtestet...

Men jeg ville nok også vælge en centrino, nok mest fordi jeg ikke har nogen erfaringer med mobile processorer fra AMD

Jakob

Overclocker
Tilføjet:
08-10-2004 09:31:11
Svar/Indlæg:
2/2
#4 Hvorfor Dothan?
#3 ja nemlig ja.

Tak for jeres svar indtil videre. Er der iøvrigt nogen, der har erfaring med Zepto?

wuggawugga

Overclocker
Tilføjet:
09-10-2004 16:25:06
Svar/Indlæg:
9/4
Jeg ville nok vælge Athlon64....mest fordi en ny bærbar som regel er en dyr sag, og den skulle gerne holde længst muligt. Og så på grund af et godt tilbud fra computercity jeg ser nogle gange i metroexpress avisen(vistnok hveranden reklame de har i). Fujitsu-Siemens Athlon64 maskine med alt hvad man kan forvente. Jeg har ikke set specs meget bedre end på den maskine, og prisen var nede på 11.000 sidst jeg så annoncen.

#5: Et par af mine kammerater har købt zepto, de virker meget tilfredse, og de par gange jeg har siddet ved en af dem, har mit indtryk da også været positivt. Klart en god handel, og forhandleren er til at snakke med(begge mine kammerater er nogle værre brokhoveder).

På den anden side har en tredje kammerat købt den førnævnte Fujitsu-Siemens(dengang til 14k) og den er min personlige favorit.
Strømforbruget er helt på linie med andre laptops, og den larmer ikke medmindre den virkeligt får tæsk.

Bosse

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2004 13:36:23
Svar/Indlæg:
290/7
#4 Hvordan er det "noget helt andet"? #3 skriver han ville vælge en centrino.

Jeg har selv lige købt en Zepto med en P-M 1,7 GHz og 9700 pro og jeg har ikke noget at klage over. Larmer ikke (kun ved spil), og kan køre spil som Battlefield Vietnam, så mere kan man vel ikke ønske sig :) Kører forresten også Word uden lag eller hak ;)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 09:14:12
Svar/Indlæg:
1685/240
#7 den med Word er nice :)

hader når det lagger, umuligt at ramme de andre... eller noget :)