T-Balancer config problem

Diverse d.  06. oktober. 2004, skrevet af Beach
Vist: 377 gange.

Beach

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2004 02:16:57
Svar/Indlæg:
112/15
Jeg har lige modtaget PCI udgaven (TBAN-SL4) med posten, men kan sgu ikke rigtigt få dyret op og køre☹

Kort fortalt har jeg:
Alle 4 temp. -følere på, og de lyser som de skal-OK
En enkelt fan på, Enermax inkl. RPM, kanal 1-OK
Eksternt USB kabel-OK
Molex power-OK
USB-led lyser konstant
Status-led er slukket (problem?)

Nu til problemerne....
Efter install fra cd, får jeg 2 prog. jeg kan starte: Monitor & Cockpit

Starter jeg Monitor så finder sys. hurtigt et eller andet, og står lidt og blinker imellem pending og data i det gule feldt.

Samtidig får jeg et icon nede ved uret i systray.

Jeg har ingen anden mulighed for at påvirke prog. med musen☹

Starter jeg nu Cocpit, forsvinder Monitor-prog. fra desktop og systray. Det bliver udskiftet med et nyt icon i systray som jeg heller ikke kan påvirke på nogen måde med musen☹

Lukker jeg alt ned, starter først Cockpit op, og derefter Monitor, så bliver Monitor ved med at søge vitual porte fra port 1 til 16 uden at finde noget.

Hvordan i hulen hede helvede får jeg access til systemet så jeg kan prøve dyret af???

//Beach

Deep

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2004 07:22:49
Svar/Indlæg:
507/141
Du kan kun starte et af programmerne ad gangen, styreprogrammerne kræver eksklusiv adgang til serielporten/T-Balancer.

I "Cockpit" skal du klikke på "Panel" knappen for at kunne skifte mellem auto og manuel indstilling.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2004 07:37:27
Svar/Indlæg:
1503/128
Beach>> Jeg har ingen anelse om hvordan man konfigurerer din nye dims, men jeg synes du skal have STOR ros for dit indlæg! Det er suverænt forklaret og illustreret, så jeg er sikker på at nogen nok skal finde vej og hjælpe dig ud af suppedasen :)

Thumbs up for et godt formuleret indlæg!

Beach

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2004 12:50:04
Svar/Indlæg:
112/15
Placid--->
Power-led lyser ikke hvilket virker lidt mystisk.
Hvis jeg hive stikket af under drift, og derefter sætter det til så lyser power-led i omkring 7 sek. hvorefter det slukker for bestandigt. Men der er jo spænding på systemet da jeg jo kan se at den fan jeg har tilsluttet også starter & stopper i takt med at jeg piller stikket af og på.

USB ser ud til at virke, led lyser konstant. Jeg har inst. de nye USB-drivere fra skiven som der står, og har ingen af de gule ? i device manager. Så her ser alt umiddelbart ok ud.

Deep Thought--->
Det eneste der sker når jeg starter cockpit er det lille icon i systray der kommer frem.

Der sker intet uanset om jeg højre eller venstre -klikker på iconet, og der er ikke andre synlige programmer på desktopen.

Hvad mener du med at "styreprogrammerne kræver eksklusiv adgang til serielporten/T-Balancer"?

Jeg har prøvet at tage alle andre USB enheder fra maskinen (LIS2 + PDA) men der er ingen forskel☹

SuperflyDK--->
Takker🙂) Ved jo, at jo mere info jeg kan komme med, jo hurtigere får jeg hjælp *S*

//Beach

Beach

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2004 01:35:52
Svar/Indlæg:
112/15
Placid--->
Har prøvet at følge alle dine råd, med får stadig ikke access til dyret☹
Jeg har derfor prøvet at strikke en mail sammen til Østrig. Nu må vi så se om de kan stave sig igennem mit skole-engelsk *S*

//Beach

Hello

I have a TBAN-SL4 and some big problems with it.

Computer: AMD Athlon 700Mhz
Motherboard: MSI6167 (with 2 external USB slots)
Ram: 512Mb

After 2 days I have uninstalled all my other USB hardware and software to
be sure they wont make any problems.

I now plug in the external USB cable, 1 Enermax 92mm fan and the molex
powercable. I boot up the computer and Win. is finding new hardware and i
install the USB driver from the CD.
After that, I install the programs from the menu on the CD. Everything
under the installation looks OK.

After re-boot the T-Balancer starts the fan connectet to line 1, and the
USB-led is light up.

Now til the problems....

The Power-led on the T-Balancer is not on (no flash / no light) but I
belive there is power on the unit because the fan is still running.
If I re-boot the computer or unplug the powercable and thereafter plug it
in again, the power-led lights up in about 7-8 sec. and then shot down.
I have tested the above both with and without any sensors connected to the
T-Balancer with the same result☹

Next problem is the software to the unit. If I try to start the Cockpit, I
get a icon in my systray like this:

If i clik it onse or twice right or left nothing happens.
If I start the Monitor it scans my ports and opens a window like this:

If i clik it onse or twice right or left nothing happens beside the
options-> move / close
In the yello area the program very fast rights data / pending!
If i now try to open the Cockpit program it looks like the Monitor program
shuts down and the Cockpit program now runs like above!

Please help me to get the system op and run before I bye 4-5 more units...

Deep

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2004 10:26:25
Svar/Indlæg:
507/141
Beach: prøv evt. at hente det 3rd-party styreprogram mCubed har på deres hjemmeside, og se om det kan finde din T-Balancer og snakke med den.
Det program skulle blandt andet være lidt nemmere at ALT-TABBE til.

Beach

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2004 12:36:36
Svar/Indlæg:
112/15
Deep Thought--->
Jeg har tidligere prøvet det prog. du har lavet uden held, men prøver jo så igen her til morgen. Prog. kan ikke finde enheden.
Jeg prøver så at starte monitor op, den finder dyret. Starter derefter dit prog. op og u kan den så godt finde den🙂
Men jeg har stadig ikke mulighed for at styre den fan der er tilsluttet.

Til gengæld har jeg fået lidt mere gang i power-led.

1. gang jeg går ind i General, sætter flueben i Visual alarm->save kommer der gang i power-led, og den lyser først konstant i omkring 5 sek. hvorefter den får over i at slukke kort lyse lang....

Jeg prøver så at starte cockpit, og den står nu bare og søger port 1-19 uden at finde noget.

Lukker jeg dit program ned kan jeg starte cockpit, men der sker ikke andet end at programmet ligger sig i systray, og jeg kan ikke komme i kontakt med det på nogen måde. Ctrl+Alt+Del LUK

Starter så monitor op, og nu får jeg så det lille window op der ikke viser en dyt andet end at alt kører 100%.

Nu går power-led så over i langsom blink hvilket iflg. manualen betyder et der igen ikke er kontakt til enheden☹

Jeg sidder lige nu og prøver at få den tilbage som før, men det lader ikke til at det lader sig gøre uanset hvilke prog. jeg prøver!

//Beach

Beach

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2004 12:40:44
Svar/Indlæg:
112/15
Klikker jeg i dit prog. på reset hardware lyser power-led 5 sek. alle fans lukker ned. Derefter går power-led igen over i langsom blink og alle fans starter op igen.

//Beach

Deep

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2004 14:58:16
Svar/Indlæg:
507/141
Beach: Du kan/må kun køre eet af programmerne ad gangen.
Hvis/når et program får fat i T-Balanceren vil det blokere serielporten, så de andre vil ikke kunne finde hverken porten eller fanbussen.

Men eftersom mit program kan startes op må den finde jo din TBan når de andre er lukket - kan du ikke manuelt skrue op og ned med programmet ?