Jeg har tænkt på købe ny computer, men ved ikke rigtigt hvornår det er det rigtige tidspunkt at slå til. Er der nogen grund til ikke at købe nu eller skal jeg vente.
Ati kom med deres nye X800 i sommers, og priserne er vel faldet på andre kort, eller hvad?? Har set i diverse tests at GF 6800 larmer, og at X800 og GF 6800 er dem der trækker fra andre kort. Men de er meget dyre. Jeg leder efter et godt og hurtigt kort med tv-out, (s-video eller hva faen det hedder). Tænkte derfor på RADEON 9800 XT det koster 2.369 kr.
Mht. processor, så er AMD bedst til gaming, hvorfor ved jeg sgu ik, men skal jeg vente til 64 kommer ned i pris, eller skal jeg købe P4 3.4 GHz til 2.145 kr.
Er Athlon 64 3400+ 2.4 GHz til 2.249 kr. hurtigere end P4 3.4 GHz til 2.145 kr. Den hurtigste AMD laver er 2.4 GHZ. Hvorfor er AMD bedst og dyrere, når de er langsommere.
Fordi AMD64 Yder mere pr. Mhz end P4 gør. Det er teknisk og du forstår det sikkert ikke alligevel.. Jeg gør i hvert fald ikke helt :)
Du kan jo fx. købe en AMD64 d. 16 oktober, da priser falder den 15 oktober, måske går der lidt længere indtil forretningerne har solgt ud af de "dyre" CPU'er, det har jeg ikke styr på.
Eller kan det jo altid betale sig at vente der kommer altid noget hurtigere og det gamle falder i pris. Men 15-16 okt. er vel et rimeligt godt tidspunkt at købe AMD64 på.
x700 kommer snart til DK og det skulle være på et ok støjniveau, ellers er der 6600 serien (som jeg ville vælge frem for 9800) den støjer jo nok en del lige som sin storebror, men du kan jo se dig lidt om der.
btw hvis du insisterer på at købe et 9800 så gå efter iceq modellerne (produceret af HIS) de bruger en arctic cooling køler og er derfor pænt lydsvage, - du kan selvfølgelig selv modde et kort med en sådanne køler men så mister du jo garantien.
I mine øjne kan det overhovedet ikke betale sig at købe et 9800xt da et 6800 er langt hurtigere.. Selv et 6800gt er bedre value for money da det koster 50% ekstra men yder det dobbelte.!!
Som jeg skrev i den tråd du oprettede helt magen til denne, så larmer Leadtek's kort altså ikke særlig meget, da de ikke kører med referencekølerne. Så er Leadtek 6800 er klart at foretrække. Det koster vist heller ikke mere end ca. 2350,-
Og ja, du skal stadig ha' en A64 hvis du skal game!