Bios flash af geforce 6800

Grafikkort d.  08. oktober. 2004, skrevet af HyperState
Vist: 551 gange.

HyperState
 
Superbruger
Tilføjet:
08-10-2004 10:12:43
Svar/Indlæg:
92/16
Heysa

Nu har jeg forgæves forsøgt at få bios flashet mit grafikkort.

Den blir ved med at komme med:
Board ID mismatch
PCI ID mismatch

Har prøvet command -5 -6 men det virker ikke.'
Har prøvet med 2 forskellige bios'er men det hjalp heller ikke.

Nogen der kan hjælpe på det område

Mit gfx er et Sparkle 6800

Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2005 12:49:30
Svar/Indlæg:
846/74
http://www.overclocking.dk/for...

her står det meste.. men brug ikke den bios der linkes til, det er KUN til 6800Ultra. men der er et par gode guider

/archos



Letzki
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2005 12:50:50
Svar/Indlæg:
766/79
#0 - Hvorfor bios flashe, når man kan softmodde.. ? :D

www.aphix.dk - Der er der en komplet guide til hvordan du skal gøre :)



TwinX!
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2005 19:53:38
Svar/Indlæg:
909/40
Jeg brugte denne parameter til at flashe mit kort med nvflash442:

nvflash442 -p -u -2 -f BIOS.rom

Hent progammet Nibitor der kan man bare ændre coreV til 1.4v, og flashe bagefter med den redigerede bios...



PeAk^
 
Overclocker
Tilføjet:
19-02-2005 21:54:55
Svar/Indlæg:
30/5
JayN1 her fra sitet, lavede tidligere en lille "guide" i en anden tråd som gerne skulle virke - det samme som beskrives i #5:

Jeg bruger NVFlash442 (win-versionen), som bruges til at flashe.

www.bbpix.com/su211/nvflash442...

og Nibitor 1,9, som bruges til at redigere ens bios.

http://www.mvktech.net/index.p...

Åbn en kommando promt og find hen til den mappe (og drev) du har lagt nvflash i. For at hente din bios frem skriv:

nvflash442 -b navn.rom

(hvor navn er det navn du vil give din nuværende bios).

Åbn denne fil med Nibitor, og under fanen clockrates ændrer du volten under 3D clockrates fra 1,1 til 1,2. Gem biosen igen med Nibitor (under et andet navn end din originale hvis du vil gemme denne).

Åbn en kommando promt igen og giv nvflash kommandoen:

nvflash442 -f nybios.rom

(hvor nybios er det navn du har givet din nye bios )

Nu er det flashet, og næste gang du genstarter er ændringen trådt i kraft.

Hvis man vil hente en bios fra et andet kort og flashe det skal man give kommandoen:

nvflash442 -p -u -2 -f nybios.rom

Dette mener jeg dog er mere risikabelt end kun at redigere i ens oprindelige bios.

Pas på med at give over 1,2 volt til kortet hvis det er et 6800Le. Jeg har prøvet at give mit Le 1,3, hvor der kom grimme artifacts over hele skærmen lige pludseligt!

Generelt vil jeg faktisk sige at man skal passe på med at rode med dette overhovedet! (husk det er på eget ansvar, men nu er vi jo på overclocking.dk


Kilde: http://www.overclocking.dk/for...

Kunne ikke have beskrevet det bedre selv.



Anonym191016
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2005 21:34:14
Svar/Indlæg:
525/67
# 6 -->

Ja jeg måtte også selv erfare at det ikke er for sjov, da mit gfx efter at jeg havde flashet til 6800 GT ikke ville boote næste dag!

Så var det frem med et PCI gfx, og halvvejs blind flashe mit gfx, som heldigvis virkede igen :o

Indtil det afgik ved døden i onsdags :x Men det er en anden sag.

Jeg har valgt at opgradere igen og springe på ATI (AMD) vognen med X800XL, Asus SLI deluxe, og 3200+. Men kan stadig anbefale 6800Le, som er et super kort hvis man kan åbne alle pipes og oc det til typisk 400 & 900.

#7 -->

Den bios der sandsynligvis er på dit kort som standard er den bedste, jeg ville ikke ændre på den hvis jeg var dig. Hvis din bios version i Nibitor hedder 5.40.02.22.04, så er det den nyeste.
Jeg kan som sagt ikke anbefale en GT bios, men du kunne evt. (på egen risiko) prøve den nyeste NU bios.

Det bedste du kan gøre for at clocke højere er at købe en bedre køler, fx Zalman VF700CU.



TwinX!
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2005 23:59:57
Svar/Indlæg:
909/40
Indtil det afgik ved døden i onsdags Men det er en anden sag.

Hvordan? :p



Letzki
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 00:03:23
Svar/Indlæg:
766/79
#8 - Ja tak.. Hvordan afgik det ved døden :) ? :P

Edit: Men følger med dig.. Må være trist at skulle sige farvel til sådan et vildt kort. Det clocke sgu godt selvom at det være Softmoddet helt :) Hvilket mange ikk gør når den sidste Vs også er åbent, men det ved du jo sikkert længe ;)



Anonym191016
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:04:39
Svar/Indlæg:
525/67
# 9 + 10 -->

Jeg var super uheldig.. Havde lige fået min nye køler da det skete. Med Zalman VF700CU kom kortet op på 470 core og 926 memory stabilt 8)

Så var det jeg lige satte de to usb stik jeg har i fronten af mit case, ned i de tilhørende stik på mit motherboard. Desværre satte jeg dem forkert i.

Samtidig satte jeg alle mine blæsere på deres mest lydløse indstilling.

Da min computer fuckede fuldkommen op: GFX lavede artifacts, CPU blev dobbelt så varm som normalt, bios blev corrupted og lavede random crashes, så troede jeg det var pga. at jeg havde sat mine blæsere for lavt. :00

Da jeg efter at have revet hår ud af hovedet i 20 min tænkte på, at det måske var pga. de to stik, så var det for sent for mit gfx. :x

Min CPU lever stadig, og det gør mit mobo også. Men mit gfx opfører sig højst besynderligt: PC'en crasher når man skifter opløsning, og holder op med at svare med mit 6800le i. Desuden er der artifacts på skærmen når min bios loader, og når windows loader, så jeg tror jeg er nødt til at RMA det (eller at betale for at få det repareret). :(