Er denne bærbar god nok mht batteritid?

Diverse d.  08. oktober. 2004, skrevet af DJ Alban
Vist: 406 gange.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2004 19:25:20
Svar/Indlæg:
1431/233
jeg har lidt kig på denne bærbar -> http://netbutikken.coop.dk/mer...
nogle der har erfaring med HP's'/compaq bærbare??
Hvordan er den med hensyn til strømforbrug?? det er noget af det vigtigste for mig da den skal være ok til at holde strøm!!

det er faktisk lige det eneste spørgsmål lige pt, for ellers virker det faktisk som en ok bærbar.. evt link til andre ligende bærbar err også ok..

krav:
* Pænt design
* Trådløs netværk
* Skal kunne spille lidt spil

ellers er den såmænd bare til lidt almindeligt skolearbejde, ikke det helt vilde, men skal stadig være "up to date" som de siger ude på landet 🙂!!!

PS: Ja der er en grund til jeg har valgt Merlin... men andre bud på andre steder er også ok!!!

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2004 20:01:54
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg ville nok ikke vælge den bærbar hvis jeg var dig.

Først og fremmest, så er en Ahtlon XP-M processor ikke lige frem det mest strømbesparrende, og batteri leve tiden vil aldrig kunne konkurere med foreksempel en Centrino bærbar ...

Den anden grund, er at du skriver at den 'Skal' kunne spille spil ... og der vil jeg så sige at et Geforce 440 langt fra er et godt grafikkort til en bærbar ... det eneste pæne der er at sige om det grafikkort, er at det da i det mindste ikke bruger delte ram. (altså benytter de normale ram til ram til grafikkortet) ... Men som sagt gfx-kortet er langt fra noget der kan bruges til andet end CS ... og andre gamle forællede spil ...

Og den tredje og sidste grund til at jeg nok ikke ville købe den, er at det er Merlin, hvis noget koster 10.000 kr hos dem, så er det somregel max 8.0000 værd ... og deres kundeservice skulle vist heller ikke være den bedste ...

Bare lige hvad jeg havde at sige om den bærbar ...Men altså den er sikkert udemærket til normal kontor brug.

Flæsketarzan

Superbruger
Tilføjet:
08-10-2004 23:06:30
Svar/Indlæg:
201/72
Køb dig noget med centrino teknologi medmindre du bor i en stikkontakt :)

Flæsketarzan

Superbruger
Tilføjet:
08-10-2004 23:06:58
Svar/Indlæg:
201/72

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2004 23:11:54
Svar/Indlæg:
4263/107
Søg her på siden, bare skriv "bærbar" :i

Så får du al den information til dine spørgsmål du overhovet kunne ønske dig ;)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 00:00:20
Svar/Indlæg:
3943/44
#1 har du prøvet en amd mobil?
en af mine venners kører 5 timer på en opladning! (hvilket er mindst lige så meget som de fleste centrinoer kører!)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 01:38:47
Svar/Indlæg:
1996/65
#5 ... nej jeg har ikke prøvet en AMD Athlon XP Mobile baseret bærbar ... Men jeg ved hvor meget strøm de sluger ... da det også er dem som er rimelig anvent til stationære maskiner til overclocking ... og de 35-45w alene for processoren er altså noget mere end hvad Pentium-M (banias/dothan) processore bruger ...

Desuden har Pentium-M speedstep, hvilket betyder at processoren kan clokes ned i 1Mhz FSB steps ...

Det du nok tænker på er Ahtlon 64 Mobile processore ... men det er jo ikke det der er tale om her ...

P.s det skal foresten siges at min rekort med min Dell Centrino bærbar er 6½ time .. og det er vel og mærke i Presentation Mode, altså skærmen er hele tiden tændt og maskinen laver lettere kontor arbejde.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 03:16:09
Svar/Indlæg:
3943/44
#6 de mest strøm besparende Pentium-M bruger 20w
og nej jeg tænker ikke på 64-bit (det får man ikke for 10000 med flere års total garanti!)

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 23:15:56
Svar/Indlæg:
1431/233
Jeg er godt klar over at det grafikkort ikke er det bedste, men som jeg sagde var det lidt spil.. bare lidt CS og så er det fjong ballon!!!
som regel er der jo stikkontakter i nærheden af hvor man er, det er bare rart at den kan holde et par timer uden at batteriet løber tørt, det virker som om der er lidt delte menninger med hensyn til strøm tid på den!!! så meget betyder det heller ikke om det svinger ½time fra den ene til den anden!!!

hvis bare den kan holde omkring 4 timer er det udemærket!!! men et andet sp er så om de bliver meget varme?? Mht larm?? nogle der har erfaring med det!!!

som sagt skal jeg holde mig på 10 kilo så man kan jo ikke få det hele!!! 🙂

Og ja jeg kender godt til deres service i merlin, men der er stadigvæk en grund til det!!! men det er ikke ubetinget at det skal være der..

3# jeg surfer lige lidt mere rundt når jeg får noget mere tid, nu faldt jeg bare over denne...

men nogle der kan svare på det med om de larmer mere end andre???

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 23:25:47
Svar/Indlæg:
4263/107
http://www.pc-direct.dk/Config...

Du skal have Centrino/Dothan hvis du vil gøre dig nogen forhåbninger om <4 timers batteritid... ;)

(jeg har endnu ikke fået min til at holde i mere end maksimalt 4 timer ved surfing på internettet... ;))

palle

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 23:30:21
Svar/Indlæg:
2307/37
#6, hvad snakker du om? :00

AMD XP-M har AMD PowerNow ligesom AMD 64 mobile - dvs. de ganske ligesom Pentium-M ændrer hastighed og strømforbrug efter behov... ;)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 23:36:56
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg syntes at amd mobile er en temmelige processor (i hvert fald til det den blev designet til) hvilket er en skam da den både er billig og god!

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 23:42:08
Svar/Indlæg:
3943/44
Min ven som jeg fortalte om har købt en fujitsu-simens med nogle års total garanti (efter nogle temmelige dårlige erfaringer med han gamle laptop)

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2004 23:49:43
Svar/Indlæg:
2175/186
#0 det er noget skidt den bærbar ( har ikke rpøvet den, men vil jeg tro )...

Har prøvet 2 compaq bærbare... det er noget lort :/... hvis du giver bare 1150 mere, så får du en rigtig ond Acer bærbar :) med 9700, så man får 8 gange så høj score i 3dmark, + bruger mindre strøm... og så er Acer altså virkelig kvali på det område :)

ViperZ

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2004 00:34:15
Svar/Indlæg:
850/23
Jeg har en HP Centrino 1.6 ghz, model Pavilion ZT3232EA. Den er den lækreste maskine jeg til dato har arbejdet med - og jeg har haft mange bærbare mellem hænderne i tidernes løb. Kun IBM har kunnet lave noget der også oser af kvalitet, dog ligner de stadig noget der er løgn med deres 80'er design.
Min går snildt 6 timer på en opladning ved surf, og kan sagtens spille Ground Control II og Farcry med det Radeon 9200 mobile den er udstyret med!
En klar anbefalelsesværdig maskine.... dog kostede den 20 k med fuld softwarepakke og 3 års fuld garanti... :l

ViperZ

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2004 00:35:34
Svar/Indlæg:
850/23
I øvrigt er den #0 linker til, ikke den der er afbilledet på merlins side... den har i hvert fald ikke widescreen!