Køb af ny Trådløs Router

Diverse d.  10. oktober. 2004, skrevet af TBT
Vist: 377 gange.

TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2004 00:02:10
Svar/Indlæg:
422/14
Da min Linksys BEFW11S4 synger på sidste vers (falder af på Wan siden en gang i timen), er det tid til en ny, men jeg har ingen ide om hvilken.

De tests jeg har kunnet finde er såmænd gode, men det er jo ingen garanti for at udstyret virker på lang sigt.

Jeg er lidt lun på en Linksys WRT54G, men kender den som sagt ikke.

Har DU erfaring med hvad der virker på sigt, så smid lige en post, men posts fra folk der lige har købt nyt og er sååååå glade for det, er uden interesse for mig, så kan jeg lige så godt kigge på ebdprisers vurderinger ;)

Vi snakker ikke udstyr til flere tusindlapper, men stadig udstyr fra de store producenter, da de som regel har et navn de skal passe lidt på.

Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2004 00:08:31
Svar/Indlæg:
4263/107
Det er præcist sådan en der jeg også har fundet frem til må blive mit næste eje... ;)

(jeg spurgte også selv, og Linksys blev i hvertfald anbefalet kraftigt blandt de andre tilsvarende modeller jeg havde "udvalgt" :i)

Samtidig var/er den (næsten) den billigste blandt de tilsvarende modeller fra andre firmaer :)

http://edbpriser.dk/Listproduc...



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2004 00:28:58
Svar/Indlæg:
422/14
Så må jeg jo nok en tur forbi Viborg på mandag, holder mig også helst til den, men ville da lige høre hvad folk herinde mente om valget.

Dog har den ikke det bedste rygte på Wlan, men da jeg kun bruger det til en sjælden surf eller mail, er det uden betydning, mit Wlan forbrug ligger på mindre end en time om ugen :e

Den skulle efter sigende miste bærebølgen i nogle få sekunder fra tid til anden, og det er de samme symptomer min nuværende har på WAN Dog er varigheden her fra 15 sekunder til 15 minutter), og det er en pain, da jeg har en "server" kørende hvor klienternes software ikke kan autoconecte igen, og der er ikke udsigt til det kommer til det, så skal de manuelt genstarte en gang i timen, og det passer ikke folket ;)



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2004 00:28:58
Svar/Indlæg:
592/17
Er med på en lytter..
Er træt af alle de netværks kabler. Havde planer om en D-Link trådløs router. Men det kan jeg da se, at den skal jeg da ikke vælge! :e :e :e

>> Ebzen <<



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2004 00:29:54
Svar/Indlæg:
422/14
Der er godt ramt, jeg må have været nogle få millisekunder hurtigere end dig :p



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2004 01:23:10
Svar/Indlæg:
153/7
jeg kan kun sige godt om Linksys WRT54G. jeg har haft min i ca 3 måneder. og det kører sku godt, og den er mega behagelig at sætte op. Har prøvet andre trådløs routere som smed en af hele tiden og tabte pakker - det sker ikke med Linksys.