Windows Xp Pro 1 / 2 cpu kontra alm. xp pro

Diverse d.  10. oktober. 2004, skrevet af Noisy_Cricket
Vist: 535 gange.

Noisy_Cricket

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2004 13:17:00
Svar/Indlæg:
227/31
Jeg har lige fået en HP nx9000 blærbar comp.

Det er sådan at der ikke windows med på en skive, men kun på de der forbandede recovery skiver..

på bagsiden er serienummeret til winxp professional 1 / 2 cpu påklæbet.. og hvis jeg prøver at bruge det til en alm. widows xp pro cd vil den ikke acceptere det.. er det en special udgave?
hvor kan man få fat i en win xp pro 1 / 2 cpu udgave uden at der skal være recovery software på?

jeg skal selvfølgeig ikke have nogen serial til at installere den med da den står på bagsiden af computeren..

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2004 14:07:02
Svar/Indlæg:
2175/186
Alle XP Pro kan kører 2 cpuer :)... Hmm måske kan det være der er en form for lås?... Hvad siger den når du prøver at installere?

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2004 15:20:31
Svar/Indlæg:
1581/5
Det kan tænkes at selve installations imaget (recovery cd) er en corporate edition, og det derfor ikke vil virke til en std. xp cd-rom

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2004 16:26:52
Svar/Indlæg:
1262/95
jeg skal selvfølgeig ikke have nogen serial til at installere den med da den står på bagsiden af computeren..

Jo, det skal du, for registrerings koden følger med CDen og ifølge Microsofts licens politik skal man bruge den CD der hører til den pågældende registrerings kode.

Dvs. du kan ikke bare købe eller kopiere end XP CD og så bruge den registrerings kode der står på din bærbare, eller jo, det kan du selvfølgelig godt, men det er imod Microsofts licens regler.

Den udgave du har er formentlig, som #2 skriver, en Corporate Edition eller en eller anden speciel HP recovery edition. Umiddelbart vil jeg sige at der ikke er anden vej uden om, end at benytte din nuværende CD eller anskaffe dig en ganske normal retail udgave af Windows XP Pro.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
10-10-2004 19:10:37
Svar/Indlæg:
4033/364
well det eneste det betyder er at versionen er licenseret til 2 CPUer (ifølge MS). Det er fordi at en normal XP vist kun er licenseret til 1 CPU..

Desuden kan man ikke bruge den på 2 computere, da den skal aktiveres efter installation, og hvis du har ændret hardwareprofil så kan den ikke registeres og så skal du kontakte MS support (havde skiftet motherboard , så ville min XP ikke aktiveres hos MS via nettet, og så skulle jeg ringe ind til dem.. men nu virker det :) )

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2004 20:54:34
Svar/Indlæg:
1548/24
#3+4 man kan skam godt købe cd'er uden serial hvis man har brug for det... Så hvis hans er en OEM vil jeg mene at det er lovligt at anskaffe sådan en og så installere den. Er dog ikke helt sikker så vil da lige anbefale at smide en mail til MS support DK og spørge dem, så er du på den sikre side..

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 11:24:35
Svar/Indlæg:
1262/95

Windows XP Pro understøtter Dual CPU Windows XP Home understøtter single CPU

Man skal ikke have licens pr. CPU man har i sin computer

Noisy_Cricket

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 19:44:35
Svar/Indlæg:
227/31
gider ikke have alt det crap der bliver installeret med.. :) foretrækker selv at kunne bestemme overhvad der skal installeres på min maskine..

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2004 19:49:54
Svar/Indlæg:
2732/41
9# Køb en Studie version og formater skidtet :)