Windows problem efter lan

Diverse d.  11. oktober. 2004, skrevet af Tonnilerche
Vist: 225 gange.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2004 12:02:59
Svar/Indlæg:
6052/189
hej gutter..

var til lan i weekenden osv..

Maskinen kørte ganske fint osv..

Da jeg kom hjem gik skærmen i sort når der plejer at komme Login-skærmen.. dog kunne jeg se musen..

Jeg kunne godt starte fejlsikret de første 3 gange, og derefter gik
den også i sort ved Login...

[edit] prøvede også "last known good", og sys-gendannelse virkede ikke da jeg havde disablet RPC ( blaster ), og denne ik kan aktiveres i fejlsikret.. [edit]

Tænkte dette var ødelagte system-filer eller noget virus af en art..

Jeg kørte så chkdsk /r <- hjalp ik og kørte en repair af windows <- hjalp ikke..

Endte så med at formatere x( ...

Så har i nogle bud på hvad det har været? for selvom jeg fik en løsning vil jeg gerne vide hvad jeg skal gøre næste gang :(

Jeg har xp pro, fuldt opdateret, dog uden SP2. Panda Internet Security og Sygate Firewall Pro.. til lan var sikkerheden i top internet-mæssigt..

Har i nogle gode bud på mit tidligere problem?

Mvh Tonni Lerche

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2004 12:11:42
Svar/Indlæg:
4337/121
Efter hvad jeg kan se så har du gjordt alt hvad du kunne og som du selv siger så fandt du en løsning på dit problem.

Jeg ville dog have tjekket om alle instiks kort sad rigtigt osv for computeren havde jo lige været til lan (læs blevet flyttet på)
Det kunne jo have været dit GFX der var smuttet lidt ud af sin port og derved lavde den mærkelige sorte skærm :)

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2004 12:17:20
Svar/Indlæg:
1503/128
Ved godt at du sikkerhedsmæssigt burde have været nogenlunde rustet, men det tyder stadig meget på at du har fået noget virus af en art - især nu da en geninstallering har løst problemet. Hvis det ikke havde løst problemet, havde det selvfølgelig været noget hardwaremæssigt som egentlig var mit første bud ... Men ... Det har du jo så selv udelukket ;)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2004 12:20:29
Svar/Indlæg:
6052/189
hm..

ja okay... dåmme dåmme windows.. hvorfor laver folk ikke bare virus til Sun-systems istedet :l

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2004 15:06:39
Svar/Indlæg:
1262/95
#3 Fordi det angiveligt er nemmere at lave virus til Windows :p

Mit bud er også at en virus er sluppet forbi din lille Panda og har hærget et par filer eller tre

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2004 18:37:54
Svar/Indlæg:
835/72
#1 læs #0 skriver "dog kunne jeg se musen.." så kan det jo af gode grunde ikke være gfx!!

men ja det tyder da mest af alt noget virus! eller spyware Har du noget som helst mod spyware!

syntes de sidste mange gange jeg skulle hjælpe folk med underlige problemer har det skyldtes spyware!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2004 18:41:45
Svar/Indlæg:
6052/189
#5:

Internet Security.. der er det hele.. ad-ware blocker og spyware-blocker og script-blocker osv..

og ja jeg kørte da ad-aware og spybot første gang jeg var i fejlsikret...

men tror sys-filerne var fucket da den kom op med HKEY-fejl da jeg prøvede at repair'e den gennem windows-install...