Problemer med KiSS DP-558

Diverse d.  11. oktober. 2004, skrevet af System
Vist: 5330 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
11-10-2004 19:04:52
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa

Jeg har netop modtaget min KiSS DP-558 idag og har set frem til at kunne lege med dette "vidunder". Jeg er dog løbet ind i en lang række problemer som jeg håber nogle her kan hjælpe med.

Jeg har opdateret firmwaren (2 gange!!), dette forløb fejlfrit. Det skal måske siges at jeg havde nedenstående problemer inden jeg opdaterede.

1) Prøver jeg at se TV ser billedet ud som om det er kodet (den flimrer grønt, gråt og orange). Lyden er fin. Det skal lige siges at billedet var fint til at starte med, imens jeg så sorterede kanalerne begyndte den på dette.

2) Den kan ikke nå internettet selvom alt er konfigureret efter foreskrifterne. Jeg har åbnet for TCP & UDP port 8000 i indgående retning, der er åbent for alt trafik ud. Jeg kan nå DVD afspilleren via en ping fra min PC.

3) Mange af menu punkterne er simpelthen ikke til stede (bl.a. opsætning af FTP, test af internetforbindelse, visning af TCP indstillinger).

Det var bare en start.

Håber nogle kan hjælpe.

Mvh
Kenneth
pettsen

Overclocker
Tilføjet:
27-10-2004 12:16:51
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg er også meget enig med Capol.

Jeg synes at kvaliteten af det optagede er meget ringe, ja ringere end det jeg optager på VHS.

Hvis jeg ser TV igennem Kiss Tvtuneren, er billedet udtværet, det mangler både skarphed og farve. Det ligner faktisk det optagede.

Jeg har kontaktet Kiss vedr. FTP opsætningen. De billeder de viser i manualen svarer jo ikke til det, man rent faktisk kan indstille Kiss til. Det kan man da ikke bare vise i en manual. Deres svar var, at det kunne jo være at det kom senere i en firmwareopgradering. Ja tak.

Jeg har rent faktisk købt min Kiss for 1 år siden, og først fået den leveret for 14 dage siden. Kiss mener selv at de i løbet af dette år har forbedret DP558 meget.

Det er jeg helt og aldeles UENIG i x(

Er der andre der har et godt forslag til at forbedre billedkvaliteten genne tuneren, vil jeg være taknemmelig for at høre om det.

blaster

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:33:24
Svar/Indlæg:
29/1
Jeg synes det er typisk for Kiss at sende produkter på markedet der ikke virker ordentligt, nogle gange er jeg lidt i tvivl om hvad de laver og tænker på hos Kiss :e :e :e

MartinSJ

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2005 22:36:47
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg købte hurtigt en KISS-DP-558, da den kom frem, men blev også meget skuffet over de mange åbenlyse fejl og mangler (beskrevet under andre indslag).
Men det skal så også siges at med firmware 1.1.1, så ser det hele nu ud til at virke perfekt!
Jeg er blevet utrolig glad for produktet og bruger den hver dag, specielt EPG (Elektronisk Program Guide), og så har jeg sat min op til at kunne gå på KML sider, her kan jeg tjekke min mail, se webcams over hele verden, spille mange spil, kiss forums, cocktail opskrifter og meget mere.
Man kan også lave sin egen KML side!

Super produkt, kan kun anbefale det til andre!
Det er nu også muligt at sætte sin kiss til at optage et bestemt program, selvom man ikke er hjemme, nemlig over internettet eller via mobil telefon. (Har kun set det omtalt på kiss hjemmeside)

MVH. MartinSJ

lightlore76

Overclocker
Tilføjet:
02-02-2005 13:03:14
Svar/Indlæg:
1/0
Hej! Hoppas ni förstår svenska :)

Jag funderar starkt på att köpa en KiSS DP-558 och försöka koppla den till en trådlös Netgear Bridge WGE101. Jag måste dock kunna använda kryptering i nätverket. I teorin borde det fungera tycker jag. Om denna bridge stödjer krypterat nätverk så borde den dekryptera informationen och sedan skicka den vidare till Kiss spelaren och därigenom skulle inte Kiss behöva läsa kryperad information. Samma sak när Kiss skickar information, då krypterar bridgen infon och skickar den skyddad över nätverket. Vad tror ni om detta? Oftast kan man ju surfa till bridgen och lägga in krypteringsnyckeln den vägen vad jag förstår.

Nätverksladden från bridgen in i Kiss:en är ju vanlig Ethernet sladd som skickar vanlig info, borde fungera. Har mailat Netgear och frågat, men har inte fått svar ännu.

Mycket tacksam för feedback på detta.

Ha en fortsatt trevlig dag

/Fredrik

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2005 20:04:26
Svar/Indlæg:
244/73
jeg har også prøvet dette stykke skrammel, min er sendt retur. Det positive on/off knappen virkede.