OC-LAN - Hvad sker der? Meget få tilmeldinger

Om siden d.  12. oktober. 2004, skrevet af Find.HTX
Vist: 933 gange.

Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 14:55:49
Svar/Indlæg:
835/72
Hvad sker der for jer??

er der virkelig ikke flerer der "gider" til LAN med alle os fra OC.dk?

Bare et godt spørgsmål!

det virker lidt underligt der er pt. 8516 registrerede brugere og der er kun 36 der er tilmeldt!!

Hva sker der gutter se dog lige den pris for et sådan LAN!!

nå ja det er jo ikke alle der er aktive men virker lidt underligt på mig!!

PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:00:25
Svar/Indlæg:
602/17
Jeg synes lige du tage og køle lidt ned makker!!

Du har nok ikke lige overvejet at man måske har andre ting at tage sig til eller måske slet ikke har lyst til det.

Jeg tror faktisk det er overraskende få herinde der egentligt går op i det på samme plan som dig.

Tænkt lige på hvilket site det her er - det er ikke et gamers/LAN site vel :00



noBrain
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:00:50
Svar/Indlæg:
326/165
Rolig nu mester! Der er 1½måned til :)



A-38
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:02:13
Svar/Indlæg:
343/12
Hvis det blev holdt på fast-landet var jeg kommet.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:02:40
Svar/Indlæg:
835/72
#1 er nedkølet men hvem siger at LAN går ud på at game 24/7??

jeg gør ikke!!

men du har da ret der er mange som ikke har lyst men syntes da at det er ærgeligt med så lille en tilslutning!!

men alright det kan godt være det bare er mig der er sær!!



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:05:24
Svar/Indlæg:
835/72
#2 jeg ønsker bare lidt debat!! omkring det!



flotfyr
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:05:54
Svar/Indlæg:
15/5
Tror bare at man skal give det lidt tid så melder der sig nok nogle flere til...



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:06:40
Svar/Indlæg:
835/72
#6 tja kan godt være du har ret det håber jeg da du har!! det vil da være kedeligt med kun 40tilmeldte eller der omkring!!



Empty
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:08:43
Svar/Indlæg:
91/26
Jeg ville egentlig gerne med, men der er lige det med økonomien, det er jo ikke helt gratis at transportere sig fra Kbh til et eller andet sted på fyn, så for mit vedkommende er det bropengene og benzinen, der gør at jeg ikke har meldt mig til.....



McTBeer
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:10:23
Svar/Indlæg:
361/82
Det kan også være folk er bange for at APG dukker op og skal til at rode med ens com.... :l



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:14:36
Svar/Indlæg:
835/72
#9 det er dem som dl 24/7 eller bare er bange for at blive taget med 100mp3 eller en film!! og dem kan jeg ikke forstå men jaja jeg kan da også godt frygte det lidt!! da jeg har fået mit windåse af min nabo! og ikke har orginal eller noget men er i grunden jo lovligt!

#8 jeg kan godt se det fra den synsvinkel men hvis det havde ligget over ved jer ja så havde jeg nok også svært ved at komme men ville gøre alt for det!!



Empty
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:24:15
Svar/Indlæg:
91/26
#10

Nu går du nok lidt mere op i lan end jeg gør.....jeg for fint dækket mit gaming behov over nettet, men havde arrangementet foregået her på djævleøen, så havde jeg nok været til at overtale til at kigge forbi.



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:24:23
Svar/Indlæg:
602/17
#4 Find_HTX>>

Meget muligt... Men små 40 tilmeldt allerede er sådan set ret godt vil jeg mene. Det er meget muligt at der er 8516 registrede brugere herinde men du kan være meget sikker på at det er langt fra halvdelen der er aktive. Desuden som en nævner er det ikke alle der har den store fornøjelse af at bo på Fyn eller have egen mulighed for at komme derover. Det koster altsammen extra.

Der er sikkert også mange der ikke har tid til det pga. af andre daglige pligter.

Der er mange mange gode grunde til at man ikke kan/gider.

Jeg kan da sige så meget at jeg kender stortset ikke et klap herinde fra privat ud over SuperflyDK - og af den grund har jeg ikke den helt store forkromede lyst til at stille op til LAN.
Jeg skal desuden helt fra Nordjylland og har ikke mulighed for at låne en bil. Så jeg skal med toget hvilket ikke er særligt fedt med en computer ;) Det er desuden også skidedyrt at tage toget.

Jeg håber seriøst på at du kan se at det altså ikke lige sådan er så let igen og at du måske bare skal være glad for at der er så "mange" tilmeldte som der er.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:29:39
Svar/Indlæg:
835/72
#12 ja du har da ret i at den økonomiske side spiller en stor rolle!!
men til det med at kende privat jeg går i skole med et par stykker som kigger herind en gang imellem og så gik jeg i klasse med Multiegern i 10klasse (2år siden) det er de eneste jeg kender herinde fra! men bare det at man skriver sammen med en bunke mensker så vil det da være sjodt at møde dem! men jaja som jeg kan henlede lidt af dig Hver mand Hver sin fornøjelse!!

mvh postmandper (:



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:31:07
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg syns at det er rigtigt at det går lidt sløvt med de tilmeldinger. Men man burde altså skrive hvem som har bil, af dem som kommer og hvor mange som der er mulighed for at tage med.
Jeg kommer fx fra Nordsjælland, jeg har så aftalt med Chris Cornell og Lilleindianer at jeg samler dem op på vejen. Men Lilleindianer har en MachII med et lian li PC65, så den tager en plads hos mig. Derduover regner jeg med at min og CC's computere skal være i bagege rummet.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:34:55
Svar/Indlæg:
835/72
#14 ja det kunne være et tiltag som ville være til gavn for alle der kommer langt der fra!! og man kunne nok også få flere til at komme!!



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:36:23
Svar/Indlæg:
835/72
hvordan kommer man ind til info siden om oc-lan når man har browseren firefox?? den bander reklame i siden af skærmen har jeg ikke er der et andet link i nærheden af forsiden??



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:39:27
Svar/Indlæg:
2192/67


Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 15:57:48
Svar/Indlæg:
835/72
Takker!! det er nok ikke lavet så smart! men jaja der er meget de har at tænke på!!



Lusingando.
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:11:41
Svar/Indlæg:
1015/47
Transportproblemer, selvom man skulle tro Danmark er et lille land!.. :p



Ghostav
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:14:57
Svar/Indlæg:
310/38
Jeg vil gerne komme såfremt jeg finder en af mine venner som gider tage med.
Ikke fedt at møde op, og ikke kende et øje. :/



#21
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:15:43
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja jeg mener også at det havde været lidt nemmer hvis det var i danmark og ikke i udlandet så som Odense BAAAH.. :x



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:18:10
Svar/Indlæg:
835/72
#21 LOOOOOOOOL



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:23:15
Svar/Indlæg:
602/17
ok... har lige læst reglerne... nu er der en anden og efter min mening en god grund til jeg ikke vil tilmelde mig... Man må ikke ryge... man skal udenfor...

Som ryger kan jeg under ingen omstændigheder gå med til det.

Det er helt fint at der er rygeforbud - men så er det for mit vedkommende ikke noget jeg vil deltage i.



big
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:30:18
Svar/Indlæg:
286/18
Jeg syntes at det er en kanon godt ide med det Lan, jeg ville sku gerne have set hvad folk går og lejer med 8)
Men kan sku ikke om lørdagen og der er sku langt frem og tilbage hvis man skal køre hjem fredag aften og derned igen søndag morgen, men eller en god ide som jeg håber i gør igen :)



FARMER
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:53:21
Svar/Indlæg:
67/1
#3 Du kan komme gratis over lillebælt, så hvad er problemet ?

Jeg glæder mig :D



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:55:50
Svar/Indlæg:
3346/81
#24 Lidt OT, men alligevel. BB din i øvrigt udemærkede hukommelse burde kunne huske at der for få måneder siden stod ca. 17.000 registrerede.

Der er lavet en databasekørsel, og de registrerede har været her indenfor det sidste år.

Hvis du vil se antallet af besøgende kan du klikke på den blå globus i nedre højre hjørne.

Tomgun



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:57:43
Svar/Indlæg:
4337/121
#9 APG kan klares med en Accu boremaskine med et stort bor i sat.

De skulle også have en rigtig god grund til at kigge i min maskine + være i stand til at løbe meget hurtigt hvis de skulle få lyst til at kigge i min maskine :e

Mon ikke sådan en ca 130 folk til lan skulle kunne smide sådan nogle fjolser ud af døren hvor den kom fra?

Jeg kommer med 99% sikkerhed.



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:05:26
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg syns da bare at folk kan lade være med at tage WareZ med. Hvis det er det som afskrækker folk så syns jeg da at det er latterligt. Hvis man endelig har noget som man ikke har lyst til at tage med, så kan man da bare brænde det ned på en cd/DVD. Det koster jo ikke alverden.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:06:28
Svar/Indlæg:
835/72
#23 En god undskyldning vil jeg kalde det men lad nu det ligge!! (du skal jo også tænke på de uskyldige mennesker som bliver påvirket af dit røg selvom de ikke ønsker det! og jeg gider ikke lugte til det skidt!! jeg ved godt jeg er antiryger! men det er min holdning! jeg har intet mod rygere så længe de respekterer os som ikke kan klarer den røg!!



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:08:14
Svar/Indlæg:
835/72
#29 jeg kan ikke være mere enig!!

#28 jeg syntes ikke din ide med at smide dem ud er en god holdning men selvfølgelig uden ransagskendelse kommer de ikke til at rører min pc!!



nik.dk
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:21:49
Svar/Indlæg:
196/6
Well efter som der er Reboot/2004 og jeg er så heldig at bo små 30 km fra det vil jeg nu hellere bruge min tid/penge på det. Må helt ærligt sige at en tur til fyn ikke er noget for mig. Tror desværrer at det med transporten er et problem for mange.



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:24:27
Svar/Indlæg:
527/21
Ja jeg sagde det til jer inden i gik i gang med at arrangere, men ville i lytte. NÆH nej vi er 8000 brugere så kan vi sagtens samle flere hundrede OC brugere. VÅGN OP siger jeg, se på alle de lans der bliver arrangeret, det er de færreste selv større LANs der kan samle bare en brøkdel af de flok de ønsker, et godt eksempel er fatal error. Et LAN med styr på tingene og god erfaring alligevel har de problemer med at få deltagere nok.

Vi må nok se det i øjene at tiderne er forbi hvor adskillige tusind nørder samledes til The Party osv. det er simpelthen gået af mode at tage til LAN, God knows why!



Ghostav
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:27:02
Svar/Indlæg:
310/38
Det er fordi alle har ADSL.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:29:36
Svar/Indlæg:
835/72
#33 jeg tror den bedste forklaring er APG <-- er ikke sikker på række følgen af bokstave! nå anyways jeg tror der er mange der forbinde storer lans med størrer risiko for at blive snubbet!!

og en anden grund kunne være at med det internet vi har idag så er der flerer som har nok samvær med andre ved det og ikkke føler et behov for at tage til sådanne lans men hvis man kunne få skabt en stemnng omkring OC-Lan at det er et "hygge samkommen" så kunne man måske lokke flere til end bare den pointe at man skal game 24/7 for det har folk nok i bare ved at gå på nettet og game!!

just my oppinion!!



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:35:15
Svar/Indlæg:
527/21
#35. Du har nok ret i APG pointen, alle dem jeg kender spørger i hvert fald altid: "ÅH nej hvad nu hvis APG kommer, ej jeg kan altså ikke tage til LAN". Og det irritere mig voldsomt at sådan en folk homoer fra APG har haft held til at misinformere folk på den måde at de ikke længere tør have det sjovt. For det bliver sq aldrig det samme at sidde derhjemme som at sidde samme med flere hundrede andre nørder i en weekend og hygge sig. Hvad enten man er til fildeling eller man har en kæmpe internet forbindelse hjemme.



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:44:03
Svar/Indlæg:
4337/121
Folks transport problemer vil altid være der lige meget om det er i jylland, Fyn eller sjælland.
Jeg vil dog mene at Fyn er det mest optimale da det er mest centralt.



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:54:49
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg ville meget gerne komme, men gider ikke sidde foran computeren så mange timer i en weekend.

Men for hyggens skyld, ville jeg da gerne komme og sige "Godaw" evt. lørdag morgen og blive til aften, hele weekenden er for meget for mig. !



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 19:27:26
Svar/Indlæg:
1155/43
Well gutter...

Nu kommer jeg ikke selv til lanet, da jeg sammen med en del af mine venner tager til dreamhack i Sverige (hvor man rent faktisk kan samle 6500 mennesker)

Jeres undskyldninger med at i ikke gider være til lan ,fordi man hele tiden skal spille osv holder jo ingen vegne. Et lan er da alt andet end gaming. Det er da samværet med medmennesker, gloen på comp, forskellige lame konkurrencer osv osv.

Når jeg er til lan bruger jeg da max 10-15% af tiden på at spille, og nu er der ikke nogen der siger at det skal være camperstrike, der findes faktisk spil som soldat, turboslider osv, som på trods af deres simple gameplay og ringe grafik, er pisse morsomt over lan.

At folk ikke gider er iorden, men nogle af de holdninger der her bliver fremlagt holder ikke i byretten, hvis i spørger mig. Ville folk utroligt gerne til dette lan, ville transport mulighederne nok heller ikke være det største problem at få løst.

Men der er helt sikkert en stor del af folket herinde, som bare ikke er typen, der kan sidde en hel weekend og duft af mand og æde kold pizza og lunken cola til morgen mad. Jeg elsker det dog stadig :)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 19:30:58
Svar/Indlæg:
4263/107
24/7 gaming er måske så meget sagt...

Vi har bestemt også planer om andre konkurrencer end lige spil - der tænkes bl. a. i retning af stabilitets/oc konkurrence :p

Det ligger dog ikke fast endnu ;)

--

Mht. warez: jamen herregud! :o

Så lad da de(n) harddisk(e) blive hjemme i maskinparken :i

--

-> Skeptikerne

Forskellen på dette og andre lans håber vi bestemt bliver hyggen (sry - det lyder lidt bøs :00), og det at der ikke bliver 24/7 gamet/whinet/camper-striket/lamet/whatever

Det er hvist svar på de fleste spørgsmål for nu 8)



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 22:02:19
Svar/Indlæg:
835/72
#38 så syntes jeg da du skulle få en aftale i land det ku være smader hyggeligt!!

#39 jeg tror også som dig det bare er dårlige undskyldninger! jeg mener hvis de ikke gider så gider de ikke og det er iorden men så sig det da i stedet for lamme undskyldninger!!

#40 jeg er enig med dig i det med warez og ja jeg håber også på vi kan få det til at glide så det bliver hygge og oc istedet for gaming men ja gaming kan man ikke komme helt uden op ville også være kedeligt men jeg kommer også helt klart for at se fede casemods. og se voldclokede computerer!!

jeg vil ihvertfald gøre mit for at det bliver et hyggeligt lan!

Jeg håbede ved at lave en tråd med lidt diskussion kunne gøre at få lidt diskussion omkring lanet og få klar lagt lidt om hvad pointen ved dette lan!! altså HYGGE!!

MVH Find_HTX



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 02:42:45
Svar/Indlæg:
6624/113
#41 - Udfra din overdrevne brug af udråbstegn, opfatter jeg det som du er temmelig ophidset. Det tilsvarer faktisk at du konstant sidder og råber af os. Prøv at geare lidt ned og tænke over din "netikette"...

#Alle andre

At man skal ryge udenfor, og at der er en chance for at APG kommer - det nægter jeg simpelthen at acceptere som andet end tuderi, fra folk der ikke kan indordne sig under regelsæt og lovgivning.

Der forekommer IKKE warez / på anden måde ulovlig software til dette LAN! Er man i tvivl om dette, så bør man læse regelsættet igen og igen, indtil det man læser hænger fast. Sådan er det bare...

Med hensyn til transport, så kan man passende lave sig en kop kaffe eller te - eller for den sags skyld hente en kold Cola, og give sig til at læse følgende nyhed, og kommentarerne til den : http://www.overclocking.dk/new...

For dem, som mener at læsning er et kæmpe problem, skal jeg gerne lige opsummere.

1. Jeg har plads til 3-5 PC'er mere i bilen, som muliggør togtransport til de folk der kommer fra samme landsdel som mig. ( Sjælland )

2. Jeg har selv en plads tilbage, og kan nok, hvis absolut nødvendigt, finde yderligere 1-2 siddepladser mere i en bil, i fald man gerne vil følges med sit grej.

En hurtig prisudregning for dem som kører med mig, siger 2 x 250 kroner til broen og ca 300 kroner til benzin ialt - som betyder at man bliver kørt fra dør til dør for den nette pris af 200 kroner per snude - forudsat vi kun er 4 i bilen. Er vi 5, giver det 160 kroner.

Skal man bare have sin PC med i min bil, bliver det togbilletten + måske en 100-lap altefter hvor langt væk fra mig man bor. Det aftaler jeg selv med folk indbyrdes, vel at mærke hvis de melder sig. ( Smid mig en PM ).....

Jeg siger ikke dette for at ville tvinge folk til at tage med, men lad dog være med kun at se de negative sider af sagen - i stedet for at fokusere på en løsning af de småproblemer der er i det. ;)



Glubs
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 08:52:20
Svar/Indlæg:
41/13
Jeg vil tilslutte mig koret af folk, der synes det er en KANON god idé med dette LAN.
Når det så er sagt, vil jeg så også lige lufte lidt fustration, da LAN'et desværre er placeret lige i dén weekend, hvor jeg desværre ikke kan komme (julefrokost m. firmaet) :(
Ellers var jeg da dukket op - jeg mener, det er jo alletiders chance for sådan nogle som mig, der ikke er ferme til modding & OC'ing, da der jo helt sikkert kommer en hel masse folk, der sikkert gerne vil stille deres ekspertice på området til rådighed.
Gaming - det er jo bare et ekstra plus (det kan man jo også gøre derhjemme)...



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 09:29:07
Svar/Indlæg:
1503/128
At melde ud at man ikke er interesseret i at deltage pga. kravet om udendørs rygning, kan da aldrig nogensinde være tuderi - det er et valg som man som ryger tager, fordi man nu engang er så afhængig af skidtet som man er, og ikke er interesseret i konstant at rende i rutefart mellem computeren og "rygestedet".

En ærlig sag i mine øjne, men det kan typisk være en kommentar fra en ikke-ryger at kalde det "tuderi".



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 10:02:02
Svar/Indlæg:
1503/128
Synes også initiativet er helt kanont, og placeringen er også noget nær optimal - det ligger jo lige midt i Danmark.



DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 10:57:23
Svar/Indlæg:
1431/233
For mit vedkommende er det APG der afholder mig.. Jeg skal ikke ha en kæmpe erstatning på nakken pga. at jeg skal ud og game lidt en weekend.. det kan sku ikke svarer sig!!!
og der vil selvfølgelig altid være nogen der skal kommentere den mening.. but anywho det er grunden herfra!

Det med transporten kan jeg ikke se som det store problem i, man kan altid kører med nogen eller finde en måde at komme frem på (alle har vel en kammerat eller forældre med bil)!!!

Kan heller ikke se problemet med rygningen... Er folk så afhængige af deres røg pinde kan de vel også finde ud af at gå udenfor de par gange det måtte være.
Det ville nu heller ikke genere mig at folk røg indenfor (er selv ikkeryger), lidt udluftning i ny og næ gør jo meget ved sagen. Der er jo ingen grund til at være sart bare fordi man ikke selv ryger!!

Alle de andre grunde kan man finde ud af på den ene eller den anden måde... men APG kan man ikke holde for døren!!!



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 11:06:53
Svar/Indlæg:
602/17
Sajmon>>

Der må jeg 100% tilslutte mig SuperflyDK. At man skal udenfor for at ryge kan under ingen omstændigheder være optimalt for en ryger. Det er IKKE!! Jeg gentager IKKE tuderi!

Det er som SuperflyDK skriver - ikke særligt fedt at rende udenfor 1 gang i timen og stå i polarkulde for at ryge en smøg.

Forestil dig lige at man sidder i et LAN game og så sætter skidtet på pause hele tiden fordi "aahh gutter jeg skal sq lige ryge en smøg - brb"... nok næppe særligt fedt right?!

For dem der ikke ryger og aldrig har gjort det kan det beskrives som at i andre skal udenfor hver gang i skal på toilettet. Heller ikke specielt fedt.

Det er nu heller ikke for at være på tværs men blot en grund til at jeg ikke har lyst til at deltage fordi jeg nu engang er ryger og derfor ikke ønsker at opholde mig en hel weekend hvor jeg skal udenfor for at ryge.

Det er heller ikke fordi jeg ikke kan se det måske er belastende for andre der ikke ryger - men hvis det er en beslutning der er taget af arrangørene kunne der sikkert godt være fundet på et eller andet således at rygere sad i den ene ende og ikke-rygere i den anden eller et eller andet. Om rygeforbudet er grundet udlejerne af lokalet - ja så er der naturligvis ikke noget at gøre.

Som SuperflyDK mener jeg da også helt bestemt at det er et godt initiv - ingen diskution der!. Men når der bliver talt om tuderi må det her "ikke nok tilmeldte" nok nærmere betegnes som værende tuderi. Man kan ikke tvinge folk til at tilmelde sig og ligegyldigt hvilke undskyldninger der kommer på bordet må man bare acceptere at det ikke er alle der har samme lyster som en selv.



Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 11:35:09
Svar/Indlæg:
1321/45
Ang. APG, hvad er så risikoen?

Jeg mener:

Hvis de skal komme brasende, skal det være med dommerkendelse in hand, hvis de skal have lov at kigge én over skulderen ikke?

Hvis det er tilfældet, tror jeg ikke, vi får nogen problemer. OC.dk er ikke et typisk sted, hvor "piratkopister" og andre warez-brugere kunne tænkes at hænge ud (vi er jo primært et HW-forum). På denne bagrund er min hypotese at:

1. APG er ikke vildt interesserede i at komme.

2. Dommerkendelser hænger ikke på træerne i DK, og APG får noget svært ved at overbevise en dommer om, at netop vores LAN er overrendt med "pirater".

Det er selvfølgelig ikke nogen garanti, men jeg synes logikken er klar nok?





Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 11:39:44
Svar/Indlæg:
6624/113
#48 - "tuderi"-delen af det var også mest henvendt til dem som mener APG er problemet. ;)

Og ja vi skal jo faktisk osse forlade vores maskine når vi skal på toilettet, som dog er lokaliseret indenfor - en faktor som endnu er ukendt for rygernes vedkommende. Mon ikke der er et sted de kan begå selvmord indenfor? ;)



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 11:46:21
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvad med et nigotin plaster for en weekend? :P

Så vidt jeg kan forstå er det de lokaler som er lejet der forbyder rygning. Jeg synes så også det skal være forbudt for er ikke noget mere irriterende end at sidde ved siden af en ryger hvor der så kommer røg ind for ens skærm også røgen i sig selv genere...

Har selv været til en del netweeks før med rygere hvor der var rygning forbudt indendørs og der går folk jo ikke alene ud og ryger. Der er 8-10 mand som tager en pause på samme tid og går ned for at ryge og den pause gør somregel at ikkerygerne også lige tager en pause (går rygerne ikke glip af noget), men det var så "kun" 30 menneskers LAN, men kan stadig ikke se problemmet.

Der kommer nok til at være en gruppe på 10-15 mennesker som går ud og ryger på samme tid istedet for at vi har 10-15 som går på 10-15 forskellige tidspunkter.



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 11:54:50
Svar/Indlæg:
602/17
Hvad kan jeg sige. Folk er forskellige og jeg ønsker ikke hverken at skulle gruppe-ryge eller et eller andet i den stil.

Når jeg er til LAN eller fest har jeg ikke lyst til at skulle bevæge mig andre steder hen for at ryge.

Jeg har alt muligt forståelse for at andre ikke ønsker at blive udsat for passiv rygning og at udlejerne ikke ønsker at der bliver røget i lokalerne.

Derfor kommer jeg så heller ikke.

Jeg vil bare ikke finde mig i at disse personer så nedgør min begrundelse og mener at det da ikke er noget særligt. Det er det for mig. Jeg respekterer jeres holdninger mod rygning - og jeg forventer at i gør det samme!



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 11:58:40
Svar/Indlæg:
602/17
Salckin>>

*LOL* Ja det var da en mulighed - meeeen.... de er nu ikke så fremragende som reklamerne gerne vil gøre dem til. Det er ikke helt det samme ;)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 12:14:22
Svar/Indlæg:
4263/107
Det er udlejerne der ikke vil have rygning indenfor...

(det er heller ikke så smart at der kommer en hel hær af små 0. klasser mandag morgen og bliver udsat for deres livs største omgang passiv rygning :p ;))

#47

Jeg kan stadig ikke se dit problem - hvorfor lader du ikke alle dine harddiske blive derhjemme ?

Som sagt tidligere - warez o. lign. er ikke ligefrem det der er "væsentligt" herinde... :i

Og må jeg i samme åndedrag (redigerer lige tilmeldingssiden) nævne at vi ikke agter at se der bliver delt warez under LAN'et ! :o 8)



kasper2
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 12:21:51
Svar/Indlæg:
996/49
der er simpel hen for lang, til jeg kan komme:(



Rune
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 12:24:26
Svar/Indlæg:
153/22
Tjaa... Jeg har ikke tilmeldt mig da jeg ikke har nogle multiplayer spil PT. som er værd at spille.. og så skal jeg også slæbe en computer på 30< kilo med + en 19" Computerskærm..
Nogle der har tænkt på virus og folk der hacker sig ind på ens computer forresten :00 mens man er på lan ?:(

//Rune



Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 12:31:46
Svar/Indlæg:
416/49
#56 Derfor står der dette i reglerne:
Fungerende og opdateret antivirus er påkrævet - vi gider ikke have LAN'et ødelagt pga. en virus der smadrer netværket




Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 12:37:07
Svar/Indlæg:
4263/107
#56

"Nuking, hacking og brug af andre programmer til styring eller gene for andres computere, er strengt forbudt."

"Fungerende og opdateret antivirus er påkrævet - vi gider ikke have LAN'et ødelagt pga. en virus der smadrer netværket "

Det er op til jer selv at læse når der bliver redigeret i siden... :i

Skal jeg smide nogle links til gratis antivirusprogrammer ind på siden, så er der ingen der kan sige "jeg kunne ikke finde noget program" ?:(



Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 12:54:46
Svar/Indlæg:
416/49
#58 Genial ide. Kom med gratis program alternativer i reglerne så ingen bruger den undskyldning med, jamen det koster penge.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 12:58:23
Svar/Indlæg:
4263/107
#59

Gad ikke ordne min cykel så det er gjort 8)

Derimod har jeg masser af tid til overs nu, jeg har ikke nogen undskyldning for ikke at gøre det... :r

:e



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 13:06:21
Svar/Indlæg:
527/21
Hold fast de ryger tuder, hvis jeres undskyldning for ikke at tage til LAN er at i ikke må ryge, tror jeg altså heller ikke på i har lyst til at komme. Normalt har jeg ikke noget imod rygere, men i må altså til at se i øjenen at i er en truet race og ikke altid kan få det som i vil. Og hvis alternativet fra jeres side er at blive hjemme så må i have et kedeligt liv. Desuden er det jo faktum at langt største delen af de smøger i ryger ved computeren alligevel brænder op mellem hænderne eller i et askebæger, så hvorfor ikke nyde en et andet sted.

"Og ja vi andre skal rent faktisk gå væk fra computeren for at komme på toilet, så hvad er problemet?" :e



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 13:33:22
Svar/Indlæg:
602/17
#61 SimTex>>

"Hold fast de ryger tuder,"

Hvilken del af "jeg tuder ikke" fattede du ikke helt?

"hvis jeres undskyldning for ikke at tage til LAN er at i ikke må ryge, tror jeg altså heller ikke på i har lyst til at komme"

Nej ikke så længe jeg skal udenfor for at ryge.

"Normalt har jeg ikke noget imod rygere, men i må altså til at se i øjenen at i er en truet race og ikke altid kan få det som i vil"

På hvilket tidspunkt hyler jeg over at det er noget pis og at jeg synes helt klart det skal laves om så jeg også gider at være med? Jeg skriver bare at jeg ikke har lyst til at komme bl.a. fordi jeg skal udenfor for at ryge. Længere er den ikke.

Jeg skriver mange gange i flere omgange at det er helt fint med mig. Men det betyder bare at jeg ikke har lyst til at deltage så.

Jeg havde forøvrigt ikke tænkt mig at deltage i forvejen. Det var bare efter denne tråd startede jeg læste reglerne og uheldigvis kom til at kommentere at efter jeg havde læst reglerne ikke ville overveje at tage med overhovedet.

Jeg har på ingen måde ondt i røven over at jeg ikke kommer med eller at der er rygeforbud. DET ER HELT IORDEN!

Men så har jeg ikke lyst til at deltage. Er det klart nu?

"Og hvis alternativet fra jeres side er at blive hjemme så må i have et kedeligt liv"

Det er nok lige omvendt. Jeg kan fint underholde mig UDEN at komme med til LAN. Det er nok nærmere dig der keder dig for meget hvis det er nødtvendigt at tage med til LAN.

"Desuden er det jo faktum at langt største delen af de smøger i ryger ved computeren alligevel brænder op mellem hænderne eller i et askebæger, så hvorfor ikke nyde en et andet sted."

Hvor faen har du det fra? Jeg ryger sq hele smøgen. Om andre gør det samme eller om det ind imellem sker at man glemmer sin smøg af en eller anden grund kan da godt være - men det har ikke en skid med sagen at gøre.

Hvis i ikke er ryger - så tillykke med det - men gider i godt holde jer fra at kommentere hvor "let" det er at lade være med at ryge eller hvor lidt belastende det er at gå andre steder hen?

I kan på ingen måde vide en skid om noget af det hvis i aldrig har været afhængig af cigaretter.

Bare lige for at få det hele på det rene tuder jeg skam slet ikke over at være ryger. Jeg har det fint med det. Men fri mig for alle de der klamme moraler hvis i ikke selv har prøvet det.

Til sidste - okay - den "toilet" sammenligning var måske ikke helt klar.

Forestil jer istedet at i skal forlade lokalet og gå udenfor hver gang i vil drikke noget Cola eller anden form for væske. Heller ikke så fedt.



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 13:57:27
Svar/Indlæg:
4337/121
En af grundene til at man ikke må ryge er vel at det skal forgå på en skole.

Efter min mening så skal man ikke ryge indenfor på en skole og ja jeg er selv ryger.

Jeg har intet imod at man skal udenfor for at ryge eller trække frisk luft :) og hvis det regner eller sner så lader jeg bare være med at ryge.



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 14:01:16
Svar/Indlæg:
602/17
#63 Det er også helt fint med mig. Jeg kan sagtens forstå at der ikke må ryges på skolen.

Men jeg er bare uforstående for hvorfor andre ikke kan forstå at det så betyder at jeg ikke er interreseret og ligefrem kalder mig for tudefjæs.



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 14:04:37
Svar/Indlæg:
4337/121
#64 kan godt følge dig



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 14:05:27
Svar/Indlæg:
835/72
#62 jeg kan sagtens se det fra jeres side og min intention ved at starte den tråd her var bare at få diskutteret igennem hvad menignen med dette lan var og hvad specielt der var i forhold til andre!!

forresten der #62 det er skønt at du kan se det fra os ikke rygeres synsvinkel jeg kan ikke fordrage røg når jeg sidder ved nogle der ryger så løber mine øjne i vand og jeg hoste og så ved jeg ikke hvor fedt det er at være ved lan!!

og jeg respekterer du ikke har lyst.

så er det vist godt med den ryge politik!!

#42 sajmon udråbs tegn bruger jeg bare som en refleks når man råber noget gør man sådan HOLDKÆFT!! så bruger man stor skrift. udråbs tegn har ejg ikke en difinition på men bruger dem hele tiden!!



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 17:34:01
Svar/Indlæg:
6624/113
Udråbstegn betyder at råbe... ;)



#66
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 18:14:39
Svar/Indlæg:
3640/1231
Tuderi eller ej... rygning eller ej...

Det eneste #0 vil, er at vide hvorfor der ikke er flere tilmeldte.

Nogen har ikke lyst, nogle ryger, nogle har ikke lyst fordi de ryger, nogle har ikke lyst fordi de ikke må ryge det de ryger osv.

Til "rygerne/anti-rygere" som kører i selvsving, kan i ikke lige køre den videre i SOAP-BOX... der er intet formål med det i skriver (relevans).

Jeg kan sige at jeg kommer, men absolut ikke for at game.

Jeg kommer for HYGGENS skyld 8)



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 18:33:50
Svar/Indlæg:
835/72
#68 jeg kommer af samme grund.

#67 skal jeg prøve at vende mig af med at bruge. jeg undskylder :r

nå det går nok tja jeg håber da at der ved denne tråd er blevet lavet klarhed om hvad det hele er tænkt til.

MVH Find JOhansen

ps. hvis jeg ikke huske helt galt så er der kommet 5tilmeldinger mere siden den tråd startede om det er den der er grunden eller ej er nu ligegyldigt hovedsagen er klarhed.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 18:48:05
Svar/Indlæg:
4263/107
#69

2-3 stk. :x

Endnu engang må jeg hellere påpege (så alle har forstået det) at dette er tænkt at være et HYGGELIGT arrengement, fremfor de "sædvanlige" camper-laming/warez LAN'



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 20:51:27
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg skal hygge, og det blir med Fun-Saftevand!!!!!!1111111

:e



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 20:56:07
Svar/Indlæg:
835/72
#71 Kan man ikke hygge over en is kold coke???





[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 23:51:42
Svar/Indlæg:
2175/21
jeg har tilmeldt mig, men medmindre nogen kan tage mig med til og fra øen (bor 18km fra Vejle....ret tæt på motorvejen derover jo) har jeg ikke mulighed for at komme.......så hvis nogen har plads til en mere den vej så plz kom med en pm ...