Extern harddisk

Diverse d.  12. oktober. 2004, skrevet af Fiddoo
Vist: 178 gange.

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:54:43
Svar/Indlæg:
1293/104
Inden den ryger til rma, vil jeg lige prøve om der er en som kan hjælpe.
Modtog i går en spritny Maxtor one touch ekstern disk med 8 mb cache og 160 gb.Den kører usb. Jeg skal bruge den til backup. Har nu lagt film billeder og diverse programmer og filer ind på den. Ialt cirka 60 gb. Jeg opdager så i dag at den kun kører usb 1.1 trods det at jeg har SP1 på mit XP. Syntes nok også det gik lidt langsomt. Finder ud af i enhedshåndtering at der er gult spørgsmål ud for usb controler. Opdaterer driveren hvilket går fint. Spørgsmålstegnet forsvinder. Går ind i denne computer hvor min max også ligger. Forsøger at loade en fil ind, hvilket nægtes. Derefter fryser computeren. Jeg genstarter manuelt. Den starter så en chkdisk på Maxtoren, hvor den skriver at en masse filer ikke kan indlæses. Efter opstart kan disken ikke ses i "denne computer". Den kan derimod ses i enhedshåndtering !! Den kan også ses i systrayen da der er et ikon til "sikker fjernelse af hardware" Maxtors eget program som følger med kan derimod ikke se den.

Jeg har prøvet at koble den til min anden pc. Der virker den heller ikke !! Får en fejlmelding "fejl 10. Enheden kan ikke starte" .

Tja, hvad nu ? Mon ikke den er død :l

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 18:29:02
Svar/Indlæg:
458/22
jo den lyder lidt død.. :/ du har selvfølgelig installeret den nyeste servicepack så USB 2 fungere ikke ? :)

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 19:05:43
Svar/Indlæg:
1293/104
Der er SP 1 på. Den kører også 2.0 nu kan jeg se. Den kan heller ikke ses i diskhåndtering.

DeMetRi

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2004 19:29:45
Svar/Indlæg:
41/3
skærmende.. jeg har den samme disk.. prøv firewire, det køre jeg upåklageligt med.. :)

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 21:04:19
Svar/Indlæg:
1293/104
Bliver svært når der ikke er firewire i.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 21:39:03
Svar/Indlæg:
2870/65
Har haft en del problemer med min eksterne harddisk i starten.

Så fandt jeg ud af at den skulle have en USB 2 Hub for at kunne køre (da min USB 2 port på boardet ikke kunne give strøm nok). Min eksterne disk trækker knap 500 mv.

Forskellen på USB 1.1 og USB 2 (kabelmæssigt) er, at USB 2 har skærmede kabler...hvad USB 1.1 ikke har.

Da min eksterne disk trækker så meget strøm, kan den heller ikke køre i de USB 2 porte som sidder i fronten på mine kabinetter....jeg SKAL bruge de porte som sidder på bagsiden af kabinettet.

Hvis din disk ikke for strøm nok, kan du risikere at den sletter diskens MFT$-tabel...og dermed alle data

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 21:55:36
Svar/Indlæg:
1293/104
Men jeg kan ikke se den i "denne computer" på nogen af mine pc´er
! Kan godt se den i enhedshåndtering. Har iøvrigt prøvet alle usb stik. Bliver fint registreret i enhedshåndtering. Hælder til om det er firmwaren som er røget ?:(