Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2004 17:54:43
Svar/Indlæg:
1293/104
Inden den ryger til rma, vil jeg lige prøve om der er en som kan hjælpe.
Modtog i går en spritny Maxtor one touch ekstern disk med 8 mb cache og 160 gb.Den kører usb. Jeg skal bruge den til backup. Har nu lagt film billeder og diverse programmer og filer ind på den. Ialt cirka 60 gb. Jeg opdager så i dag at den kun kører usb 1.1 trods det at jeg har SP1 på mit XP. Syntes nok også det gik lidt langsomt. Finder ud af i enhedshåndtering at der er gult spørgsmål ud for usb controler. Opdaterer driveren hvilket går fint. Spørgsmålstegnet forsvinder. Går ind i denne computer hvor min max også ligger. Forsøger at loade en fil ind, hvilket nægtes. Derefter fryser computeren. Jeg genstarter manuelt. Den starter så en chkdisk på Maxtoren, hvor den skriver at en masse filer ikke kan indlæses. Efter opstart kan disken ikke ses i "denne computer". Den kan derimod ses i enhedshåndtering !! Den kan også ses i systrayen da der er et ikon til "sikker fjernelse af hardware" Maxtors eget program som følger med kan derimod ikke se den.
Jeg har prøvet at koble den til min anden pc. Der virker den heller ikke !! Får en fejlmelding "fejl 10. Enheden kan ikke starte" .
Tja, hvad nu ? Mon ikke den er død :l