Max volt til RAM - Abit IC7 MAX og Ballistix

Overclocking d.  13. oktober. 2004, skrevet af Audane
Vist: 277 gange.

Audane

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2004 23:07:09
Svar/Indlæg:
461/31
Nu jeg sidder her og roder ihærdigt med noget luftkølet OC'ning kom jeg til at kigge på specs for Crucial Ballistix. De er angivet til 2.8V - men om det er max eller bare standard står der ingen steder
( heller ikke på deres hjemmeside). Mit Abit bundkort kan fodre rammene med op til 3.2V, men indtil videre har jeg holdt mig til kun at give 2.9 som max, da jeg er nervøs for at molestrere rammene.

Så: hvor stor er chancen for at rammene futter af ved højere V ( i forsøg på at nå strammere timings + højere FSB)? ( mit kabinet har et rimeligt airflow - overvejer dog seriøst en kraftigere Papst blæser til at hive luft ind i kabinettet end min nuværende)

Desuden har jeg overvejet at få købt mig en OCZ Ram Booster ( baseret på råd jeg har fået), men hvilket funktion og effektiv har den HELT præcist?

En forespørgsel udover subjektet: jeg har læst i flere tråde efterhånden hvor folk fodrer deres CPU med f.eks. 1.4375 Vcore... Uanset hvor meget jeg end prøver kan jeg ikke få min Vcore til at køre med mindre spring end 0.25Vcore - hvordan?? Voltmodd?

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2004 00:20:43
Svar/Indlæg:
1321/45
Ang. selve Ballistix, så kender jeg ikke deres max spænding.

Men ang. dit Max3, er der lige et par ting du bør vide.

1. Du kan ganske rigtigt give dine ram 3,2v, men i virkeligheden får de ikke meget mere end 2,8v pga Vtt (prøv at lave en søgning på MAx3 og Vtt)

2. Dette kan kun rettes med et halv-kompliceret mod.

3. At købe en Booster, er kun godt, hvis du har Winbond BH-5/BH-6 ram, de de elsker Vdimm omkring 3,4-3,6 (som de eneste ram-typer)

4. For at kunne udnytte Boosteren, er du igen afhængig af Vtt-moddet!

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2004 00:51:21
Svar/Indlæg:
1321/45
Her er lidt om Ballistix:

http://www.ocforums.com/showth...

Audane

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2004 09:24:31
Svar/Indlæg:
461/31
Godt link! Tak for det :)

Jeg tror jeg vil holde mig fra at lave det mod indtil videre, men jeg er dog noget overrasket over at boardet rent faktisk ikke leverer mere end 2,8 V uanset settings! Jeg havde dog hørt at der kunne være noget ustabilitet på 2,9 til 3,1 ( 3,2 ikke inkluderet)

Hvilket board kan så være anbefalelsesværdigt med godt mulighed for en stabil Vdimm og gerne op til min 3,2V? + hvilket vil være i stand til samtidig at udnytte OCZ Booster hvis det er muligt at finde sådan ét?