Superbruger
Tilføjet:
15-10-2004 17:05:00
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg har lige et par spørgsmål.
Jeg har lige anskaffet mig en Athlon64 3000+ og et K8N neo platinum bundkort, og er begyndt at lege med lidt overclocking af systemet. Jeg synes bare ikke rigtigt at jeg kan finde nogen RAM:CPU ratio indstillingsmulighed i BIOS ??
Jeg har nemlig kun et par GeiL PC3200 blokke, og jeg ville gerne have at jeg kunne sætte dem til at køre omkring de 200 mhz de kører som standard. Der er noget som hedder maxmemlock i BIOS, som jeg har sat til 200 mhz. Men når den starter op står rammene til 210 mhz, når jeg sætter FSB til 210 mhz ?? Det samme gør sig gældende i CPU-Z. Der står godt nok i BIOS, at man sætter en artificiel grænse for hvor meget rammene kan køre. Skal det forståes sådan at de kommer til at stå til det som FSB´en sættes til, men at de reelt kun kører de 200 mhz som memlock er sat til ?? Også selvom de står som 210 mhz i CPU-Z ??
Håber på lidt hjælp, da jeg ikke vil øge FSB´en yderligere, før jeg har det med rammene på plads. Hvor meget kunne jeg i teorien forvente at presse rammene, hvis de fulgte med op. Det er de helt almindelige blå GeiL PC3200 RAM.