Vandreservoir.

Vandkøling d.  15. oktober. 2004, skrevet af Don`Amigo
Vist: 417 gange.

Don`Amigo
 
Overclocker
Tilføjet:
15-10-2004 17:25:18
Svar/Indlæg:
17/9
Lige et hurtigt spørgsmål! Skal ens vandresevoir, være så stor så muligt, eller så lille så muligt??? I det store kunne vandet blive længere i og derfor køle lidt ned. I det lille kunne vandet få mere flow på og derfor blive lidt køligere??? Nogen der har prøvet begge dele???

ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2004 17:35:32
Svar/Indlæg:
3799/43
det er forskelligt mit råd: lav et res som passer ind der hvor det skal være.. tænk på jo større jo tungere bliver dit kabinet kort sagt lav hvad du har plads til



|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2004 17:38:09
Svar/Indlæg:
2694/107
Eller du kan også køre uden resevoir. det gør jeg f.eks.

/Ash



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2004 17:44:47
Svar/Indlæg:
240/44
jeg tror ikke det har det store at sige i praksis...

men i teorien : ved et stort reservoir er der selvfølgelig en størrere mængde væske der holder sig nær den ambiente temperatur (rum temp.)

det er jo så også ens betydende med, at din væske vil være længere om at stige f.eks. 5 grader, men så også være tilsvarende længere tid om at køle ned igen....

i et lille reservior vil temperaturen hurtigere stige, men vil også hurtigere køles ned....

men alfa og omega ligger nok et helt andet sted i denne sag - nemlig i din væskekøler, eller radiator om du vil.... den skal nemlig helst være i stand til at kunne aflede mere varme, end dit system udvikler... på den måde kan du sikre dig, at din vandtemperatur kommer så tæt på ambient temperatur som det umiddelbart vil være muligt..

:)



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2004 18:02:37
Svar/Indlæg:
2453/80
om det er på 1 dl eller 1 l tror jeg ikke ændrer så meget..
men jeg er ikke i tvivl om at det gir' 1 grad eller 2 når man som jeg bruger et på 25liter.. vandet er ihvertfald en del tid om at blive varmt ;)



Don`Amigo
 
Overclocker
Tilføjet:
15-10-2004 21:56:23
Svar/Indlæg:
17/9
oki. tak for hjælpen ;) Så tror jeg sq bare jeg går igang med at lave et selv! Så kan det komme til at sidde der hvor det lige passer mig!!! :e