Program, der starter selv. Muligvis malware.

Diverse d.  16. oktober. 2004, skrevet af Quato
Vist: 250 gange.

Quato

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2004 21:37:38
Svar/Indlæg:
240/13
Jeg har et problem med et program, der en gang i mellem starter af sig selv. En 6-8 gange om dagen. Det bruger al min cpu-kraft, så det er lidt træls i et spil.

I min profil er der et billede af windows jobliste, hvor man kan se navn og CPUforbrug.

Jeg har kørt både ad-aware og spybot-S&D uden at slippe af med skidtet.

Er der nogen, der kender processen og ved, hvordan man slipper af med den.

mvh Quato

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 00:10:58
Svar/Indlæg:
2959/206
Der er jo altid format :l

foo

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 08:42:25
Svar/Indlæg:
1685/240
endnu en der kan få glæde af mine gode venner inde hod liutilities.com :D dette firma har indekseret næsten alle processor som findes i windows fra start af, og de fleste aggressive vira.

http://www.liutilities.com

Desværre er den process du nævner der ikke (ved godt at jeg så nok ikke burde nævne LIUtilities, men den er god og ha')

Start regedt fra kør, find stien HKEY_CURRENT_USER/software/Microsoft/windows/currentversion/run/ og se om den ike skulle ligge der. Hvis den ikke gør, så prøv og kig under HKEY_CURRENT_MACHINE og så ellers samme sti.
Hvis du finder den så tag evt en backup hvis du er i tvivl, men ellers slet den ene nøgle, og genstart maskinen. Nu skulle den ikke så gerne starte op når du starter maskinen, og du skulle så kunne slette den.

Som regel står stien til programmet i regedit ved den nøgle som er programmet.

Håber det hjælper.

\\foo`

Quato

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2004 13:10:02
Svar/Indlæg:
240/13
Jeg kan ikke finde nogle filer, der hedder det samme som processen. Men det skyldes nok at det for lidt siden lykkedes mig, at finde 2 filer, der hed næsten det samme som processen.

Dem slettede jeg og nå venter jeg så og ser om den kommer igen. Men tak for hjælpen foo, det med regedit skal jeg da huske.

Quato

foo

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 18:20:29
Svar/Indlæg:
1685/240
den virker som regel altid.

Og bruger du Win98 eller XP så findes der også msconfig der kan du også se om der er noget der starter op som du ikke har bedt det om.

Har også hørt at man skulle kunne bruge services.msc men den ved jeg ikke helt hvordan virker...

\\foo`