Der er ikke mere plads på mit c drev :-(

Diverse d.  17. oktober. 2004, skrevet af System
Vist: 343 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2004 08:20:14
Svar/Indlæg:
0/11005
Hvem kan hjælpe mig, der er ikke mere plads på mit c drev, win xp kører som lort, eller det gør alle programmer...ØV
Det c drev jeg har er fra en gammel pc, der er 3,9 gigabyte på den, men nu siger den at alt er brugt så der er kun 100 mb tilbage...
Har slettet alt hvad der kan slettes, men det er ligesom den selv bruger det...har div programmer til at fjerne spyware osv...
Laver diskoprydning hver dag, og fjerner cookies....men intet hjælper...

Mit d drev er på 16 gigabyte og der er 10 tilbage...det er 2 selvstændige drev...
Kan man gøre noget ?
Hvem kan hjælpe...?
SNART
macduke

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2004 09:54:46
Svar/Indlæg:
45/0
Du kan evt. lægge pagefil (sidefil) på et andet drev end c drevet.

Du kan evt. afinstallere nogle programmer, og geninstallere dem, hvor du lægger dem på et andet drev.

Man kunne dog også ved hjælp af evt. ghost flytte windows installationen til en harddisk med mere plads, men nok lidt besværligt at rode med, hvis man ikke har prøvet det før.

NPI

Superbruger
Tilføjet:
17-10-2004 10:49:00
Svar/Indlæg:
406/1
temp files fjernes vist ved en disk oprydning.. så ja, flyt din pagefil

macduke

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2004 12:41:50
Svar/Indlæg:
45/0
Højreklik på denne computer, vælg egenskaber. Vælg fanebladet avanceret. Under ydelse (performance) vælger du settings.
Vælg igen faneblad avanceret. Tryk på ændre (change) under virtuel hukommelse. Marker D drevet hvis du vil placere pagefil der, nedenunder vælg custom size, se nedenfor hvad der anbefales, sæt både min og max til denne, så går du ikke helt galt i byen. Tryk herefter på set. Marker C drevet og vælg ingen sidefil nedenunder, tryk på set.
Jeg har kun engelsk xp, så beklager hvis det er lidt forvirrende.

Der er mange ideer om hvordan man skal behandle sidefil, så forvent flere bud

macduke

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2004 12:48:37
Svar/Indlæg:
45/0
kom i tanke om at restore points også kan ligge og optage plads

macduke

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2004 13:53:12
Svar/Indlæg:
45/0
glem indtil videre det med restore points.

Hvad pagefil på D drev angår, se længere nede hvad der bliver anbefalet, i den "boks" du er inde på når du sætter sidefilen, det afhænger af den mængde ram du har. En af de gyldne regler er 1,5 gange mængden af installeret ram. Personligt vil jeg sætte min og max værdi til den samme værdi.

Som før nævnt kan du helt undvære pagefil på c drevet, selv om man herved afskærer sig for muligheden for "crash dump file".

macduke

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2004 14:44:06
Svar/Indlæg:
45/0
Der er nok lige lidt nok ram. Til "normalt" brug er 512 mb ram nok et minimum. Det kan også være med til at din xp kører lidt sløvt.

Prøv etvt. også et optimeringsprogram som TuneUp Utilities 2004.

NPI

Superbruger
Tilføjet:
17-10-2004 17:33:02
Svar/Indlæg:
406/1
#10 yeah, jeg havde en bærbar før i tiden der kørte win xp med 448mb RAM (grundet der var shared onboardgfx ram) og det halte lige så stille der ud af, men med TuneUp Utilities endte det med at blive ok, før jeg fandt TuneUp brugte jeg noget FreeRamXp (tror jeg det hed) virkede ok men ja alt tuning skulle gøres manuelt.
Når man sidder med under 512 megs i win xp bør man tune det lidt.

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 20:03:20
Svar/Indlæg:
1293/104
Prøv at højreklik på dit c drev.Gå ind i egenskaber. Dernæst klik på diskoprydning. Klik dernæst på fanebladet flere indstilninger. Gå ned på systemgendanelse og klik på ryd op. Ved at svare ja, fjerner du alle gamle restorepunkter, på nær det sidste.